Digital analys
Vi baserar våra beslut på data. Då vet vi att rätt beslut fattas och att du inte slänger dina pengar i sjön. Data och ökad försäljning går hand i hand.
Analys av befintliga kanaler
Att jobba datadrivet innebär att vi baserar våra beslut på data. Därför börjar arbetet nästan alltid med en audit – en nulägesanalys, där vi går igenom era befintliga data. Ofta innebär det att vi behöver analysera flera, om inte alla, era digitala marknadsföringskanaler. Vi analyserar data från er webbplats, era annonseringskonton, sociala medier och så vidare.
Vi hjälper er
Ibland kan vi även behöva komplettera med annan data, som kunddata från affärssystem och CRM-system eller med marknads- och kundundersökningar. Finns det ingen eller för lite förstahandsdata (egen data) är det är ingen fara. Då kan vi komplettera med andrahandsdata, alltså data från tredjepartsleverantör som hjälper oss på rätt väg framåt.
Vi brinner för smarta digitala lösningar
Vårt löfte är att förvandla er digitala potential till konkreta resultat som ger effekt i er verksamhet. Vi är experter på e-handel, webb, UX/UI-design, Growth Marketing och SEO. Vi bygger smart, digitalt och ser till att värde möter vision.
Tjänster och verktyg inom digital analys och dataoptimering
Vi har expertis inom | - |
Webbanalys | Ja |
SEO-analys | Ja |
CRO-analys | Ja |
Sociala medier-analys | Ja |
Målgruppsanalys | Ja |
Kundresa | Ja |
Användarbeteenden | Ja |
Google Analytics | Ja |
Google Tag Manager (GTM) | Ja |
Google Search Console | Ja |
Google Data Studio | Ja |
Konverteringsoptimering (CRO) | Ja |
Sökmotoroptimering (SEO) | Ja |
A/B-tester | Ja |
uMarketingSuite | Ja |
Google Optimize | Ja |
Smart budgetering för effektiv marknadsföring – så här ska du tänka
För att kunna sätta en bra budget för din marknadsföring krävs en genomtänkt strategi. I detta blogginlägg delar vi med oss av fyra steg som hjälper dig att förstå vart du ska lägga dina pengar för att få ut mesta möjliga av din marknadsföring. Häng med!
Vad är skillnaden mellan headless- och monolitiska e-handelsplattformar?
Headless plattformar och monolitiska plattformar representerar två olika tillvägagångssätt inom e-handel och de skiljer sig avsevärt åt när det gäller arkitektur och funktionalitet. Nedan följer en utförlig text som belyser skillnaderna mellan dessa två typer av plattformar inom e-handel.
Leadsgenerering via Social Ads: En steg för steg- guide
Genom att utnyttja kraften i sociala medier-annonsering kan du inte bara bygga upp en stabil kundbas utan också maximera försäljningspotentialen. Denna guide är din nyckel till att bemästra konsten att använda sociala annonser på ett effektivt sätt, fylld med insikter och tekniker för att locka, engagera och konvertera din målgrupp till lojala kunder.
Dardan Selmani
Business Developer, Growth Marketing Specialist
Låt oss skapa magi tillsammans!
Skicka ett meddelande så hör jag av mig så snart som möjligt!