Hoppa till innehållet

DB Schenker

Tillsammans med DB Schenker som vi har haft ett långt samarbete med har vi tagit fram ett flertal appar. Här presenterar vi fyra av dem.

App

App

Skräddarsytt

Skräddarsytt

DB Schenker

Fyra appar

DB Schenker har satsat på appar för att effektivisera och automatisera sina arbetsflöden. Vi har tillsammans tagit fram fyra appar. App 1 syftar till scanning och hantering av reklamationer. Här dokumenteras inkommande leveranser som är skadade med bild och signeras av åkaren. Dessa reklamationer hanteras internt och blir sökbara för åkaren och möjliggör enkel uppföljning. App 2 är en där du skannar av postnummer på etiketter, via kamera, scanner och text.

App 3 är också en scanning men denna hanterar burar. Alla inkommande och avgående burar räknas och alla terminaler kan se hur många burar som kommer från respektive destination varje skift. I appen sköts även inventeringen en gång per månad som blir underlag för internfakturering av burar. App 4 är en app som styr de nya och moderna AGV:erna.

Db Schenker 2

Om DB Schenker

DB Schenker i Sverige transporterar det mesta du kan tänka dig över hela världen. Med ett transportnätverk som täcker hela jordklotet har du som kund möjligheten att få ett komplett flöde i dina transporter, oavsett vart eller hur du skickar det. DB Schenker i Sverige är dotterbolag till tyska statligt ägda Deutsche Bahn.

DB Schenker 5

Resultatet

Lösningarna har väsentligt minskat felhantering av gods på alla terminaler. Systemet sköts helt av Schenkers egen personal. Tanken är att alla terminaler i en framtida version skall märka upp gods till varandra. Detta kommer spara mycket tid och minska felfrekvensen ytterligare – men redan nu sparar DB Schenker avsevärt med tid och har en helt annan kontroll för reklamationshantering till följd av de nya apparna.

Daniel Eriksson (Kopia)

Daniel Eriksson

VD

033-784 67 71

Har du fler frågor?

Oroa dig inte, ställ din fråga här i formuläret.