Golvabia
Golvabia hade i princip all produktinformation i deras affärssystem Jeeves. Det ville jobba mer personifierat mot sina målgrupper. De ville också kunna jobba mer med att särskilja innehåll på ett sätt så att deras målgrupper enkelt hittar vad de letar efter.
Utmaningen
Behovet av att separera och förenkla flödet mellan affärssystem och PIM var tydligt. Vi rekommenderade Norce PIM (Product information Management) och Umbraco Cloud som headless CMS. Vi såg också Norce som ett naturlig e-handelsmotor för framtiden.
Om Golvabia
Golvabia är experter inom golv, textil och keramik. De är både grossist och producent av kakel & klinker, trägolv och textilgolv. Deras egna produktion består uteslutande av tillverkning av trägolv. Företaget startades redan 1949 och har sitt ursprung i Anderstorp, Småland. På Golvabia siktar man på långsiktiga och hållbara lösningar där kunskap, kvalitet och design går hand i hand.
Vi upplevde begränsningar i att hantera data för våra 3 500 artiklar och behöver ett modernt system för att förenkla arbetet med att berika produkterna. Vi har tittat på flera PIM lösningar och kom fram till att Norce PIM passar oss perfekt eftersom lösningen känns fri och anpassningsbar. Vi använder idag Umbraco som CMS och den kombinationen känns också väldigt beprövad och stabil.
Resultatet
Med ett nytt PIM-system kan Golvabia nu berika den begränsade informationen som kommer från deras affärssystem (Jeeves) och skapa en dynamisk produktkatalog som gör det enkelt att visa upp och presentera sortimentet på ett inspirerande sätt. PIM:et bidrar också till att underlätta och minimera andelen manuellt arbete för att underhålla och uppdatera produktsortimentet.
Det kommer möjliggöra massuppdateringar på hela produktgrupper med ett klick, istället för att manuellt ändra på alla produkter. I leveransen har vi också byggt en ny modern och inspirerande webbplats för konsumenter och återförsäljare som vill söka och filtrera på sitt unika sätt. Lösningen är fullt integrerat med Jeeves och speglar på så sätt produktinformationen på ett sömlöst sätt.
Teknik
För frontend använder vi Umbraco Cloud som fungerar som en headless-lösning till Norce där all affärslogik och produktdata finns. Webbplatsen har anpassats efter användarens behov av att enkelt hitta sin produkt. Med Umbraco CMS får vi en helhetslösning som bygger på API-first och SaaS-teknologi där vi kan jobba dynamiskt med olika tekonologier.
Har du några frågor?
Oroa dig inte, du kan ställa din fråga här nere i formuläret.
Fler referenser
Svegro
Toxic presenterar stolt vårt senaste kundcase: en komplett omvandling av svegro.se . Med fokus på modern UX/UI-design, en stabil plattform i Umbraco och innovativa funktioner har vi skapat en digital plattform som inte bara höjer Svegros varumärkeskännedom utan också inspirerar till ett hållbart liv med ekologisk odling. Den nya webbplatsen erbjuder en fördjupad användarupplevelse som speglar den 'wow'-känsla Svegro är kända för.
BLS
Vi byggde en skalbar och flexibel lösning i Umbraco CMS med fokus på användarupplevelse, skalbarhet och enkel navigering.
Lantbrukarnas Riksförbund (LRF)
När vi fick uppdraget att bygga om Lantbrukarnas Riksförbunds (LRF) nuvarande webb började vi bena ut vilka utmaningar LRF såg med befintlig webbplats och vart fokus skulle ligga på den nya webbplatsen.