Hoppa till innehållet

Isaberg Mountain Resort

Isaberg, en av Sveriges främsta destinationer för friluftsliv och skidåkning, har tillsammans med Toxic utvecklat en modern digital plattform för att stärka sin online-närvaro och optimera kundupplevelsen. Plattformen integrerar flera bokningssystem och anpassar innehållet utifrån säsong, vilket gör det enklare för gäster att hitta och boka aktiviteter. I detta case fokuserar vi på hur den nya lösningen har skapat en smidigare och mer sammanhållen upplevelse för Isabergs besökare året runt.

Growth Marketing

Growth Marketing

SEO

SEO

Desktop Light

Umbraco

Search Alt

Webb

ISABERG R5 220621 3589.CR5 Lowres
ISABERG 5Dsr 220621 99355 Lowres

Utmaningen

Innan den nya webben lanserades stod Isaberg inför utmaningen att hantera separata hemsidor för de två olika verksamhetsområdena och företagen Stiftelsen Isabergstoppen och Isaberg Höganloft. Detta skapade en otydlig användarupplevelse där gäster hade svårt att navigera och boka aktiviteter, boende eller restaurangbesök.

Dessutom var det svårt för Isaberg att effektivt kommunicera säsongsbaserade erbjudanden och justera innehållet utifrån årstid. För att möta de växande behoven och förbättra kundresan behövde de en lösning som kunde förena deras olika system och skapa en mer dynamisk och användarvänlig webbplats.

Om Isaberg Mountain Resort

Isaberg är en av Sveriges främsta destinationer för friluftsliv och skidåkning, med över 100 års historia. Anläggningen lockar både lokala besökare och internationella gäster, särskilt från Danmark, och erbjuder aktiviteter i naturnära miljö. Förutom skidbackar och friluftsaktiviteter erbjuds moderna faciliteter som stugby, camping och restaurang. Genom sin långa historia och kontinuerliga utveckling är detta en destination som välkomnar besökare året om.

ISABERG 230620 5558 Lowres

Flexibel och säsongsanpassad plattform

För att möta Isabergs behov har en ny webbplats utvecklats där alla verksamhetsområden samlas på en gemensam plattform. Med en flexibel grid-block-struktur kan innehållet enkelt anpassas efter säsong och målgrupp. Plattformen, byggd i Umbraco 13, möjliggör effektiv språkhantering på både engelska och svenska och säkerställer snabb laddningstid och smidig navigering – även för högupplösta bilder och videor.

ISABERG VINTER 210212 4144 (1)

Synlighet och engagemang året runt

Vi implementerade spårning och optimerade Isabergs närvaro i digitala kanaler som Google Ads, sociala medier (Meta) och SEO, med målet att öka deras synlighet och engagemang online. Eftersom verksamheten är säsongsbaserad designades flexibla kampanjer som kan aktiveras eller pausas vid behov, till exempel vid snöfall. Dessutom skapades en bas av kampanjer som deras marknadsavdelning enkelt kan hantera.

1710854035066

Vi har ett nära samarbete med Toxic som ger oss både trygghet och värdefull kunskap. De delar vår framtidsvision och stöttar oss i vårt arbete. Att arbeta tillsammans med deras team stärker och uppmuntrar oss att tänka större och våga ta nya steg.

- Nathalie Starcevic, kommunikatör på Isaberg Mountain Resort

Resultatet

Den nya plattformen har förbättrat kundupplevelsen genom att erbjuda en snabb och sammanhållen webbplats där besökare enkelt kan utforska Isabergs verksamheter. Genom att samla alla delar på en gemensam plattform har även administrationen effektiviserats, vilket gör det enklare för Isaberg att marknadsföra aktiviteter året runt.

Genom strategisk optimering har vi lyckats öka antalet engagerade besökare. Google Ads har bidragit med betydligt fler besök och engagerande sessioner, vilket visar att vi lockar mer relevant trafik som engagerar sig djupare i innehållet. Även Paid Social har genererat en högre andel engagerade sessioner med annonsering, vilket bekräftar att optimeringarna når rätt målgrupp och driver kvalitativ trafik till sajten.

Www.Isaberg.Com Sv Mtb (2)
Dardan Selmani Redigerad 1

Samarbetet med Isaberg har varit engagerande och framåtblickande. Genom nära dialog har vi kunnat förstå deras behov och skapa en digital lösning som stärker deras närvaro året runt. Vi ser fram emot att fortsätta utveckla fler funktioner som ytterligare optimerar kundupplevelsen.

- Dardan Selmani, Affärsutvecklare och Growth Marketing-specialist på Toxic Interactive Solutions

Louise Söderlund, VD på Isaberg

Toxic hälsar på Isaberg Mountain Resort

När du svänger in mot Isaberg Mountain Resort möts du av en vy som andas äventyr och naturens stillhet. Berget reser sig ståtligt i bakgrunden, omgiven av skogar och den glittrande sjön. Atmosfären är inbjudande och överallt syns tecken på de många möjligheter som väntar – cykelbanor, vandringsleder, skidanläggning, höghöjdsbana, pump track, discgolf och rodelbanan som slingrar sig nerför sluttningen – ja listan över aktiviteter är lång. ”Här handlar det om att komma närmare naturen, oavsett om det är genom äventyr eller lugna aktiviteter,” säger Louise Söderlund, VD på Isaberg. Naturen är hjärtat i varje upplevelse och Isaberg skapar minnen för livet i varje hörn av anläggningen.

Toxic Oscar Salomonsson 16

Oscar Salomonsson

Affärsområdesansvarig E-handel

031-376 24 82

Har du andra frågor?

Oroa dig inte, du kan ställa din fråga här nere i formuläret.

Fler referenser

Se alla våra referenser

SIA Glass

SIA Glass

SIA Glass har sedan länge legat i framkant vad gäller kreativ marknadskommunikation. En av utmaningarna var att den gamla webbplatsen inte bar samma utseende och känsla som övrig marknadsföring. Lösningen blev ett enhetligt koncept för varumärket i form av en ny webbplats.

Essem Design

Essem Design

Fokus för lanseringen låg på en enkel användarupplevelse med känsla för design i alla led. E-handel är Essems flaggskepps-”butik” där produkthantering, varumärke och historian är lika viktig att lyfta fram.

Brännehylte Lagersystem

BLS

Vi byggde en skalbar och flexibel lösning i Umbraco CMS med fokus på användarupplevelse, skalbarhet och enkel navigering.

Svegro

Svegro

Toxic presenterar stolt vårt senaste kundcase: en komplett omvandling av svegro.se . Med fokus på modern UX/UI-design, en stabil plattform i Umbraco och innovativa funktioner har vi skapat en digital plattform som inte bara höjer Svegros varumärkeskännedom utan också inspirerar till ett hållbart liv med ekologisk odling. Den nya webbplatsen erbjuder en fördjupad användarupplevelse som speglar den 'wow'-känsla Svegro är kända för.

Lantbrukarnas Riksförbund

Lantbrukarnas Riksförbund (LRF)

När vi fick uppdraget att bygga om Lantbrukarnas Riksförbunds (LRF) nuvarande webb började vi bena ut vilka utmaningar LRF såg med befintlig webbplats och vart fokus skulle ligga på den nya webbplatsen.

Didner Gerge

Didner & Gerge

Toxic har byggt en ny publik webb och ett inloggat läge i samma Umbraco–lösning för fondbolaget Didner & Gerge.

Stolab

Stolab

Vi har sedan länge haft ett långt samarbete med Stolab och varit deras digitala partner. Samarbetet har nu lett fram till att vi tillsammans med Stolabs inhouse avdelning har skapat en helhetslösning med fokus på långsiktighet.

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling

Vi är stolta över vårt långa och framgångsrika samarbete med Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, som vi har haft förmånen att arbeta med sedan 2016. Tillsammans har vi skapat en modern webbplats byggd i Umbraco, med fokus på användarvänlighet, snygg paketering av objektinformation och kontinuerliga förbättringar. Vårt gemensamma arbete präglas av innovation och långsiktighet, alltid med användarnas behov i centrum.

Jönköping Teater1

Jönköpings Teater

Anledningen till att projektet initierades var att Destination Jönköping under en längre tid administrerat flertalet webbplatser, som legat i olika lösningar, på olika CMS. Detta har skapat en intern sårbarhet som gjort det svårt att förvalta och utveckla sajterna enligt önskan.

Jönköping Konsert Och Kongress1

Jönköping Konsert & Kongress

Anledningen till att projektet initierades var att Destination Jönköping under en längre tid administrerat flertalet webbplatser, som legat i olika lösningar, på olika CMS.

Made In Sweden

ESBE

Med denna digitala satsning vill ESBE ge sina kunder och partners en bättre digital upplevelse, både i form av funktionalitet och rent visuellt med ny design. Litium valdes som plattform för att kunna möta de krav på PIM och språkversioner som fanns.

Jobba Grönt

Jobba Grönt

Jobba Grönt är ett initiativ av Lantbrukarnas Riksförbund och Gröna arbetsgivare och syftar till att locka och inspirera fler att utbilda sig inom det gröna näringslivet. Initialt var uppdraget att hjälpa projekt Jobba Grönt att sprida budskapet om gröna utbildningar.

Mitt Lager

Mitt Lager

”En kund ska kunna genomföra en bokning av förråd på 30 sekunder” var visionen när samarbetet med Mitt Lager initierades. Förenkling och förbättring av kundresan har genomsyrat hela projektet, utöver att minska administration och manuell hantering av ordrar för Mitt Lager.

Hooks Herrgård

Hooks Herrgård

Med fokus på att öka försäljning digitalt ville Hooks Herrgård skapa en uppdaterad och tilltalande digital plattform för att inspirera och informera sina kunder. Och målet? Att kunderna snabbt ska hitta vad dom söker - och framförallt genomföra sin bokning.

Svenska Innebandy 3

Svenska Innebandyförbundet

Toxic har utvecklat en ny webbplats på plattformen Umbraco och ansvarar nu för dess förvaltning och vidareutveckling. Som en del av projektet "Innebandy 2.0" har integrationer med Innebandyappen och iBIS framgångsrikt implementerats, vilket skapar en sömlös hantering av information mellan systemen.

Jsödra2

Jönköping Södra IF

Fotbollsföreningen J-södra var i behov av en ny webb och ny grafisk profil. Toxic valdes som samarbetspartner och en ny webb på Umbraco samt en ny grafisk profil har tagits fram.

Golvabia

Golvabia

Golvabia hade i princip all produktinformation i deras affärssystem Jeeves. Det ville jobba mer personifierat mot sina målgrupper. De ville också kunna jobba mer med att särskilja innehåll på ett sätt så att deras målgrupper enkelt hittar vad de letar efter.

Smålands Turism1

Smålands Turism

Smålands turism har i uppdrag att främja och utveckla besöksnäringen i Jönköpings län. Det gör de bland annat genom marknadsföring, kompetensutveckling och produktutveckling.

Kwbruun Peugeot

Wismo Automotive AB

Wismo Automotive AB är generalagent för Opel var i behov av att utveckla en digital lösning som möjliggör administrering av 90 sajter i samma lösning. Resultatet blev en uppsättning i Umbraco som erbjuder flexibilitet för respektive återförsäljare och effektivisering för redaktörer.

07 210909 GARO 0070 R2 V4 RETUSCH

GARO

GARO var i behov av en ny sajt för att ta nästa steg på sin digitala resa och kunna erbjuda båda sina målgrupper; privatkonsumenten och elinstallatören en modern digital upplevelse. Valet föll på e-handelsplattformen Litium.

MAX Fridhemsplan Erikaaminoff 2 (1)

Multeral

Multeral har tillsammans med oss på Toxic genomfört ett omfattande projekt för att förenkla och effektivisera sina kunders inköpsprocesser. Resultatet är en digital plattform på Litium som kombinerar hög funktionalitet med en personligt anpassad kundupplevelse.