Jönköping Södra IF
Fotbollsföreningen J-södra var i behov av en ny webb och ny grafisk profil. Toxic valdes som samarbetspartner och en ny webb på Umbraco samt en ny grafisk profil har tagits fram.
Utmaningen
Samarbetet Toxic och Jönköpings Södra IF initierades då J-södra presenterade några utmaningar som de ville ha hjälp att få ordning på. Dels fanns behovet att ta fram nytt grafiskt material dels svarade inte J-södras tidigare webbplats upp till de förväntningar som ställdes sett till användarvänlighet och flexibilitet.
Om Jönköpings Södra IF
J-södra fotbollsförening grundades 1922 och har i dagsläget över 600 aktiva ungdomar och en egen akademi. Herrlaget spelade i Allsvenskan säsongen 2016 och 2017 men fick 2018 återigen spela i Superettan efter förlorat kvalspel. Föreningen har även ett damlag som från 2018 har klättrat från div 4 till div 1 på bara några år.
Lösningen
Ge oss en utmaning och vi antar den. Toxic byggde en ny webbplats på Umbraco, en plattform som är användarvänlig, flexibel och underlättar redaktörsarbetet. Till den nya webben lades även fokus på UX-design och ett generellt ansiktslyft. Vidare togs en ny Brand Book fram där bland annat ett komponentbibliotek inkluderades. Via biblioteket kan de personer som jobbar med sociala medier inom föreningen ladda ner färdigt material och mallar för exempelvis startelva och statistik. Den kompletta lösningen är byggd för att göra redaktörsarbetet så smidigt som möjligt.
Har du fler frågor?
Oroa dig inte, ställ din fråga här nere i formuläret.
Fler referenser
Svegro
Toxic presenterar stolt vårt senaste kundcase: en komplett omvandling av svegro.se . Med fokus på modern UX/UI-design, en stabil plattform i Umbraco och innovativa funktioner har vi skapat en digital plattform som inte bara höjer Svegros varumärkeskännedom utan också inspirerar till ett hållbart liv med ekologisk odling. Den nya webbplatsen erbjuder en fördjupad användarupplevelse som speglar den 'wow'-känsla Svegro är kända för.
BLS
Vi byggde en skalbar och flexibel lösning i Umbraco CMS med fokus på användarupplevelse, skalbarhet och enkel navigering.
Lantbrukarnas Riksförbund (LRF)
När vi fick uppdraget att bygga om Lantbrukarnas Riksförbunds (LRF) nuvarande webb började vi bena ut vilka utmaningar LRF såg med befintlig webbplats och vart fokus skulle ligga på den nya webbplatsen.