Hoppa till innehållet

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling

Vi är stolta över vårt långa och framgångsrika samarbete med Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, som vi har haft förmånen att arbeta med sedan 2016. Tillsammans har vi skapat en modern webbplats byggd i Umbraco, med fokus på användarvänlighet, snygg paketering av objektinformation och kontinuerliga förbättringar. Vårt gemensamma arbete präglas av innovation och långsiktighet, alltid med användarnas behov i centrum.

Intranät (1)

Intranät

Desktop Light

Umbraco

Search Alt

Webb

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling

Om uppdraget

Förutom att webbplatsen skulle vara lättnavigerad, användarvänlig och tilltalande så var det viktigt att objektsinformationen skulle paketeras på ett tydligt och enkelt sätt. Objektsinformationen integreras via en API-koppling mellan affärssystemet Vitec Express och Umbraco. På webbplatsen finns olika typer av script som följer upp trafiken tillsammans med en implementation av artificiell intelligens som väljer ut objekt baserat på varje besökares beteende. I övrigt görs en integration med Jobylons push-API för att lista ut lediga tjänster i hela Sverige där ansökningarna pushas direkt in i rekryteringsverktyget.

Bolaget förmedlar ungefär 25 000 bostäder per år där varje objekt har en livslängd på 1–3 veckor. Därför var det viktigt att optimera webbplatsen utifrån förutsättningen att det kontinuerligt kommer vara mycket sidor som läggs till, uppdateras och tas bort. En del av uppdraget var också att analysera hur kunderna hittar in till webbplatsen och baserat på resultatet lägga till uppföljning och call to actions för att följa kundresan för vidare bearbetningen via kundsystemet.

Www.Lansfast.Se
Dsc 9704

Om Länsförsäkringar Fastighetsförmedling

LFF är dotterbolag till länsförsäkringsgruppen, Länsförsäkringar AB och Länsförsäkringar Bank och har fem år i rad blivit utsedda till branschbäst när Svenskt Kvalitetsindex rankar landets mäklarföretag. De tillhör en kundägd organisation och erbjuder bank, försäkring och fastighetsförmedling. Bolaget är idag Sveriges mest snabbväxande mäklarkedja.

Vi har ett bra och nära samarbete med Toxic. Vi har många idéer, och Toxic är bra på att konkretisera dem i rätt kontext för att sedan arbeta fram slutresultatet tillsammans. Vår tjänst Spekulantkollen är ett tydligt exempel på ett lyckat samarbete, där grunden och idén från oss utvecklades till ett bra och tydligt flöde för kunden, med reella konverteringar som leder till affär.

- Pontus Venström, Web Manager på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling

Lff Mockup

Kontinuerlig utveckling och optimering

Toxic har haft förmånen att arbeta med Länsförsäkringar Fastighetsförmedling sedan 2016, med fokus på att ständigt vidareutveckla och optimera deras digitala plattform. Samarbetet präglas av kontinuerlig utveckling för att möta både dagens och framtidens behov.

Tjänster som Spekulantkollen har utvecklats för att hjälpa användare att matcha sina bostäder med potentiella köpare utifrån faktorer som läge, storlek och prisidé. Bostadssöket har vidareutvecklats för att bli ännu mer användarvänligt och tillgänglighetsanpassningar implementeras regelbundet för att säkerställa att webbplatsen är tillgänglig för alla. Genom ett nära och långsiktigt samarbete ser vi till att Länsförsäkringar Fastighetsförmedling kan erbjuda sina kunder en modern, funktionell och ständigt förbättrad digital plattform.

Låt oss skapa magi tillsammans!

Skicka ett meddelande så hör vi av oss så snart som möjligt.

Fler referenser

Se alla våra referenser

Svegro

Svegro

Toxic presenterar stolt vårt senaste kundcase: en komplett omvandling av svegro.se . Med fokus på modern UX/UI-design, en stabil plattform i Umbraco och innovativa funktioner har vi skapat en digital plattform som inte bara höjer Svegros varumärkeskännedom utan också inspirerar till ett hållbart liv med ekologisk odling. Den nya webbplatsen erbjuder en fördjupad användarupplevelse som speglar den 'wow'-känsla Svegro är kända för.

ISABERG R5 220621 3589.CR5 Lowres

Isaberg Mountain Resort

Isaberg, en av Sveriges främsta destinationer för friluftsliv och skidåkning, har tillsammans med Toxic utvecklat en modern digital plattform för att stärka sin online-närvaro och optimera kundupplevelsen. Plattformen integrerar flera bokningssystem och anpassar innehållet utifrån säsong, vilket gör det enklare för gäster att hitta och boka aktiviteter. I detta case fokuserar vi på hur den nya lösningen har skapat en smidigare och mer sammanhållen upplevelse för Isabergs besökare året runt.

3D3A5615

Gnosjö Automatsvarvning

Gnosjö Automatsvarvning har inlett ett digitaliseringsprojekt med oss på Toxic för att utveckla System ONE – en plattform som ska effektivisera interna processer och komplettera företagets befintliga system för att möta framtida behov. Som första steg är nu en närvaromodul i drift, vilken förbättrar säkerheten och effektiviteten i verksamheten. I detta case fokuserar vi på hur detta delprojekt inom System ONE har hjälpt Gnosjö Automatsvarvning att digitalisera sin närvarohantering.

Brännehylte Lagersystem

BLS

Vi byggde en skalbar och flexibel lösning i Umbraco CMS med fokus på användarupplevelse, skalbarhet och enkel navigering.

Lantbrukarnas Riksförbund

Lantbrukarnas Riksförbund (LRF)

När vi fick uppdraget att bygga om Lantbrukarnas Riksförbunds (LRF) nuvarande webb började vi bena ut vilka utmaningar LRF såg med befintlig webbplats och vart fokus skulle ligga på den nya webbplatsen.

Didner Gerge

Didner & Gerge

Toxic har byggt en ny publik webb och ett inloggat läge i samma Umbraco–lösning för fondbolaget Didner & Gerge.

Essem Design

Essem Design

Fokus för lanseringen låg på en enkel användarupplevelse med känsla för design i alla led. E-handel är Essems flaggskepps-”butik” där produkthantering, varumärke och historian är lika viktig att lyfta fram.

SIA Glass

SIA Glass

SIA Glass har sedan länge legat i framkant vad gäller kreativ marknadskommunikation. En av utmaningarna var att den gamla webbplatsen inte bar samma utseende och känsla som övrig marknadsföring. Lösningen blev ett enhetligt koncept för varumärket i form av en ny webbplats.

Jönköping Teater1

Jönköpings Teater

Anledningen till att projektet initierades var att Destination Jönköping under en längre tid administrerat flertalet webbplatser, som legat i olika lösningar, på olika CMS. Detta har skapat en intern sårbarhet som gjort det svårt att förvalta och utveckla sajterna enligt önskan.

Jönköping Konsert Och Kongress1

Jönköping Konsert & Kongress

Anledningen till att projektet initierades var att Destination Jönköping under en längre tid administrerat flertalet webbplatser, som legat i olika lösningar, på olika CMS.

Made In Sweden

ESBE

Med denna digitala satsning vill ESBE ge sina kunder och partners en bättre digital upplevelse, både i form av funktionalitet och rent visuellt med ny design. Litium valdes som plattform för att kunna möta de krav på PIM och språkversioner som fanns.

Jobba Grönt

Jobba Grönt

Jobba Grönt är ett initiativ av Lantbrukarnas Riksförbund och Gröna arbetsgivare och syftar till att locka och inspirera fler att utbilda sig inom det gröna näringslivet. Initialt var uppdraget att hjälpa projekt Jobba Grönt att sprida budskapet om gröna utbildningar.

Mitt Lager

Mitt Lager

”En kund ska kunna genomföra en bokning av förråd på 30 sekunder” var visionen när samarbetet med Mitt Lager initierades. Förenkling och förbättring av kundresan har genomsyrat hela projektet, utöver att minska administration och manuell hantering av ordrar för Mitt Lager.

Hooks Herrgård

Hooks Herrgård

Med fokus på att öka försäljning digitalt ville Hooks Herrgård skapa en uppdaterad och tilltalande digital plattform för att inspirera och informera sina kunder. Och målet? Att kunderna snabbt ska hitta vad dom söker - och framförallt genomföra sin bokning.

Svenska Innebandy 3

Svenska Innebandyförbundet

Toxic har utvecklat en ny webbplats på plattformen Umbraco och ansvarar nu för dess förvaltning och vidareutveckling. Som en del av projektet "Innebandy 2.0" har integrationer med Innebandyappen och iBIS framgångsrikt implementerats, vilket skapar en sömlös hantering av information mellan systemen.

Jsödra2

Jönköping Södra IF

Fotbollsföreningen J-södra var i behov av en ny webb och ny grafisk profil. Toxic valdes som samarbetspartner och en ny webb på Umbraco samt en ny grafisk profil har tagits fram.

Golvabia

Golvabia

Golvabia hade i princip all produktinformation i deras affärssystem Jeeves. Det ville jobba mer personifierat mot sina målgrupper. De ville också kunna jobba mer med att särskilja innehåll på ett sätt så att deras målgrupper enkelt hittar vad de letar efter.

Kwbruun Peugeot

Wismo Automotive AB

Wismo Automotive AB är generalagent för Opel var i behov av att utveckla en digital lösning som möjliggör administrering av 90 sajter i samma lösning. Resultatet blev en uppsättning i Umbraco som erbjuder flexibilitet för respektive återförsäljare och effektivisering för redaktörer.

07 210909 GARO 0070 R2 V4 RETUSCH

GARO

GARO var i behov av en ny sajt för att ta nästa steg på sin digitala resa och kunna erbjuda båda sina målgrupper; privatkonsumenten och elinstallatören en modern digital upplevelse. Valet föll på e-handelsplattformen Litium.

W

Industrireklam

Industrireklam reklambyrå är en del av Welandkoncernen som bland annat administrerar flertalet webbplatser för olika bolag inom samma koncern. Som deras webbpartner har vi på Toxic ett nära och löpande samarbete, där vi ansvarar för såväl underhåll som lansering av nya sajter. Ett av våra mest framstående projekt tillsammans är Weland Light – en mall i Umbraco som effektiviserar och samordnar hanteringen av webbplatser inom koncernen.

Free Macbook Pro 1

Vestum

Vestum, en industrikoncern inom hållbar och samhällskritisk infrastruktur, behövde effektivisera hanteringen av rapporter och pressmeddelanden. Genom att bygga deras webbplats i Umbraco och integrera med Modular Finance skapade vi en lösning som sparar tid, höjer säkerheten och ger en smidig användarupplevelse. Vi arbetar även kontinuerligt med att vidareutveckla webbplatsen för att möta Vestums växande behov och säkerställa att den alltid håller högsta standard.