Länsförsäkringar Fastighetsförmedling
En moderniserad webbplats, byggd i Umbraco, med fokus användarvänlighet och snyggt paketerad objektinformation.
Om uppdraget
Förutom att webbplatsen skulle vara lättnavigerad, användarvänlig och tilltalande så var det viktigt att objektsinformationen skulle paketeras på ett tydligt och enkelt sätt. Objektsinformationen integreras via en API-koppling mellan affärssystemet Vitec Express och Umbraco. På webbplatsen finns olika typer av script som följer upp trafiken tillsammans med en implementation av artificiell intelligens som väljer ut objekt baserat på varje besökares beteende. I övrigt görs en integration med Jobylons push-API för att lista ut lediga tjänster i hela Sverige där ansökningarna pushas direkt in i rekryteringsverktyget.
Bolaget förmedlar ungefär 25 000 bostäder per år där varje objekt har en livslängd på 1–3 veckor. Därför var det viktigt att optimera webbplatsen utifrån förutsättningen att det kontinuerligt kommer vara mycket sidor som läggs till, uppdateras och tas bort. En del av uppdraget var också att analysera hur kunderna hittar in till webbplatsen och baserat på resultatet lägga till uppföljning och call to actions för att följa kundresan för vidare bearbetningen via kundsystemet.
Om Länsförsäkringar Fastighetsförmedling
LFF är dotterbolag till länsförsäkringsgruppen, Länsförsäkringar AB och Länsförsäkringar Bank och har fem år i rad blivit utsedda till branschbäst när Svenskt Kvalitetsindex rankar landets mäklarföretag. De tillhör en kundägd organisation och erbjuder bank, försäkring och fastighetsförmedling. Bolaget är idag Sveriges mest snabbväxande mäklarkedja.
Resultat och uppföljning
Efter lansering kunde vi snabbt se goda resultat. En tydlig trend uppdagades när Q1 2019 till Q1 2020 jämfördes; 2020 ökade antalet sessioner med 45,5% och sessionslängden ökade med 14%. Avvisningsfrekvensen hade förbättrats avsevärt och antalet konverteringar ökat med hjälp av tydligare call to actions.
Låt oss skapa magi tillsammans!
Skicka ett meddelande så hör vi av oss så snart som möjligt.
Fler referenser
Svegro
Toxic presenterar stolt vårt senaste kundcase: en komplett omvandling av svegro.se . Med fokus på modern UX/UI-design, en stabil plattform i Umbraco och innovativa funktioner har vi skapat en digital plattform som inte bara höjer Svegros varumärkeskännedom utan också inspirerar till ett hållbart liv med ekologisk odling. Den nya webbplatsen erbjuder en fördjupad användarupplevelse som speglar den 'wow'-känsla Svegro är kända för.
BLS
Vi byggde en skalbar och flexibel lösning i Umbraco CMS med fokus på användarupplevelse, skalbarhet och enkel navigering.
Lantbrukarnas Riksförbund (LRF)
När vi fick uppdraget att bygga om Lantbrukarnas Riksförbunds (LRF) nuvarande webb började vi bena ut vilka utmaningar LRF såg med befintlig webbplats och vart fokus skulle ligga på den nya webbplatsen.