Lantbrukarnas Riksförbund (LRF)
När vi fick uppdraget att bygga om Lantbrukarnas Riksförbunds (LRF) nuvarande webb började vi bena ut vilka utmaningar LRF såg med befintlig webbplats och vart fokus skulle ligga på den nya webbplatsen.
Utmaningen
LRF betonade att det viktigaste för dem är att medlemmen är i fokus. Vidare önskade de modernisera designen, förbättra prestandan och fokusera på användarvänlighet.
OM LRF
Lantbrukarnas Riksförbund, LRF, är en partipolitiskt obunden företagar- och intresseorganisation för människor och företag inom de gröna näringarna. LRF medverkar till utveckling av företag och företagare med jord, skog, trädgård och landsbygdens miljö som bas, så att de kan förverkliga sina ambitioner om tillväxt, lönsamhet och attraktionskraft.
Lösningen
Projektet delades upp i fas 1; förstudie och fas 2; implementering och utveckling. I första fasen definierades bland annat vision, målgrupper och effektmål. Tillsammans kom vi fram till att vi skulle bygga en webb som möjliggör personaliserad kommunikation, erbjuder målgruppsanpassning, en plattform för förtroendevalda, verktyg för redaktörer och ett effektiviserat flöde för medlemmen. En ny grafisk profil togs fram och därefter en prototyp över den nya webben.
I fas 2 riktade vi fokus mot tekniken. LRF har många system som behöver prata med varandra, varför stabil teknik är en förutsättning för att skapa en hållbar sajt, nu och i framtiden. Sajten är byggd på Umbraco 11 och Microsofts Azure som möjliggör hög kontroll, full flexibilitet och 100% skalbarhet. För att öka stabiliteten och snabbheten ytterligare används två servrar som gör samma sak, så kallad lastbalansering. Lösningen innefattade 15 olika integrationer till bland annat ImageVault, BankID, SwedbankPay och Swish som är integrationer till externa system och Freshdesk, Roten och Samköp som är integrationer till LRF:s interna system.
Resultatet
Den nya webben är modern, användarvänlig och anpassad efter medlemmarnas och redaktörernas behov. Sajten erbjuder personaliserad kommunikation, baserad på intressen, ett inloggat läge för den förtroendevalda och verktyg för redaktörer. Design och funktionalitet skapar sömlösa flöden; allt från inloggning med BankID till enkla betalningslösningar för medlemsavgift med Swish eller SwedbankPay och anpassning av innehåll efter intresse och behov.
Har du andra frågor?
Oroa dig inte, du kan ställa din fråga här nere i formuläret.
Fler referenser
Svegro
Toxic presenterar stolt vårt senaste kundcase: en komplett omvandling av svegro.se . Med fokus på modern UX/UI-design, en stabil plattform i Umbraco och innovativa funktioner har vi skapat en digital plattform som inte bara höjer Svegros varumärkeskännedom utan också inspirerar till ett hållbart liv med ekologisk odling. Den nya webbplatsen erbjuder en fördjupad användarupplevelse som speglar den 'wow'-känsla Svegro är kända för.
BLS
Vi byggde en skalbar och flexibel lösning i Umbraco CMS med fokus på användarupplevelse, skalbarhet och enkel navigering.
Didner & Gerge
Toxic har byggt en ny publik webb och ett inloggat läge i samma Umbraco–lösning för fondbolaget Didner & Gerge.