Readly
Readly stod inför utmaningar med hög arbetsbelastning på sin marknadsavdelning och upptäckte oss via Designakuten. Trots en stark intern avdelning behövde de extern hjälp för att hantera sina större kampanjer och där klev vi på Toxic in för att stötta. Vi producerade en film för deras sommarkampanj med målet att öka kundkonverteringen och nå ut till en bredare publik.
Kundens utmaning
Med en liten men effektiv marknadsavdelning ville Readly samarbeta med en partner som kunde komplettera deras team vid behov och leverera professionellt innehåll snabbt och effektivt. Utmaningen låg i att hålla uppe produktiviteten utan att tumma på kvaliteten, samtidigt som de ville anpassa sitt innehåll till olika kanaler och format.
Om Readly
Readly är en digital prenumerationstjänst som ger obegränsad tillgång till tusentals magasin och dagstidningar i en app. Företaget grundades 2012 av Joel Wikell och lanserades i Sverige 2013. Idag är Readly marknadsledare i Europa inom sin kategori och samarbetar med över 1 200 förlag, vilket ger användare i fler än 50 länder tillgång till 7 700 titlar.
Vår lösning
För att möta Readlys behov skapade vi en film i flera format med flexibelt innehåll, skräddarsytt för olika digitala plattformar. Vi fick fria händer att utveckla en mall tillsammans med Readly som Readly sedan kunde justera för att passa olika målgrupper och kampanjer. Under processen hade vi regelbundna avstämningar, och filmen förbättrades kontinuerligt genom flera iterationer baserat på deras feedback.
Det bästa med samarbetet var de täta avstämningarna och att få arbeta direkt med en marknadsavdelning som verkligen hade koll. De visste vad de ville ha och var tydliga i sin kommunikation, vilket gjorde processen både smidig och rolig. Det kändes inte bara som en leverans utan som ett tätt samarbete. Tilliten Readly visade och de fria händerna vi fick uppskattade jag verkligen.
Värdet för kunden
Genom det goda samarbetet fick Readly en flexibel lösning som kunde anpassas efter deras behov. De mångsidiga filmformaten och flexibla innehållet underlättade för Readlys marknadsavdelning att nå ut till fler kunder, samtidigt som den höga kvaliteten på innehållet bidrog till en starkare kampanj. Tack vare det täta samarbetet kunde vi leverera snabbt och effektivt, något som Readly uppskattade och som ledde till positiva resultat och ökad kundkonvertering.
Att ha direktkontakt med Toxic och deras designers gjorde samarbetet smidigt och effektivt. Inga önskemål var för svåra att uppfylla och genom regelbundna avstämningar levererades en slutprodukt som vi är mycket nöjda med.
Fler referenser
BLS
Vi byggde en skalbar och flexibel lösning i Umbraco CMS med fokus på användarupplevelse, skalbarhet och enkel navigering.
Lantbrukarnas Riksförbund (LRF)
När vi fick uppdraget att bygga om Lantbrukarnas Riksförbunds (LRF) nuvarande webb började vi bena ut vilka utmaningar LRF såg med befintlig webbplats och vart fokus skulle ligga på den nya webbplatsen.
Didner & Gerge
Toxic har byggt en ny publik webb och ett inloggat läge i samma Umbraco–lösning för fondbolaget Didner & Gerge.