SIA Glass
SIA Glass har sedan länge legat i framkant vad gäller kreativ marknadskommunikation. En av utmaningarna var att den gamla webbplatsen inte bar samma utseende och känsla som övrig marknadsföring. Lösningen blev ett enhetligt koncept för varumärket i form av en ny webbplats.
Utmaningen
Utmaningen för SIA Glass var att gå från en spretig kommunikation av varumärket till en helhet som genomsyras i all kommunikation i de utvalda kanalerna. Önskemålet var att skapa ett grafiskt uttryck i digital form som speglar varumärket i digitaliseringen och skapar en strategi för sökmotoroptimering för varumärkets spridning i sociala medier.
Om SIA Glass
SIA Glass är en del av Berte-koncernen som faktiskt är Sveriges äldsta familjeägda företag med start redan 1569. Glassmejeriet är inte riktigt lika gammalt, utan startade 1961. SIA Glass är en produkt av både arv och miljö. Arvet är generationer av mjölnare, lantbrukare, entreprenörer och samhällsbyggare. Miljön är Slöinge i Halland: bördiga spannmålsfält, Suseåns forsar och de gröna kullarna runt Susedalen.
"Vill ha-begär"
Webbplatsen som vi har skapat bygger på Umbraco, där vi applicerat en avskalad design som låter glassen stå i centrum. Lekfullhet, rörlighet, färgsättning och funktionalitet med produkterna i fokus syftar till att skapa ett skönt ”ha-begär” till SIA Glass olika produkter och smaker.
Resultatet
Vi har arbetat med Google Analytics för att samla in relevant information som kan kopplas till uppsatta mål och plan som vi skapat för optimal uppföljning av resultaten. Genom att studera övergripande KPI:er ihop med genomförd målgruppsanalys, har vi även tagit fram ett marknadsunderlag med fokus på sociala medier. Vi fick också möjligheten att genomföra två utbildningar i digital marknadsföring med inslag av statistikhantering i Google Analytics och Facebook Ads manager. Detta för att ge SIA Glass rätt förutsättningar för att lyckas med sin digitala marknadsföring.
Med kreativitet, engagemang och tillgänglighet har Toxic gett oss ett enkelt och proffsigt samarbete från start till lansering.
Har du andra frågor?
Oroa dig inte, du kan ställa din fråga i formuläret nedan.
Fler referenser
Svegro
Toxic presenterar stolt vårt senaste kundcase: en komplett omvandling av svegro.se . Med fokus på modern UX/UI-design, en stabil plattform i Umbraco och innovativa funktioner har vi skapat en digital plattform som inte bara höjer Svegros varumärkeskännedom utan också inspirerar till ett hållbart liv med ekologisk odling. Den nya webbplatsen erbjuder en fördjupad användarupplevelse som speglar den 'wow'-känsla Svegro är kända för.
BLS
Vi byggde en skalbar och flexibel lösning i Umbraco CMS med fokus på användarupplevelse, skalbarhet och enkel navigering.
Lantbrukarnas Riksförbund (LRF)
När vi fick uppdraget att bygga om Lantbrukarnas Riksförbunds (LRF) nuvarande webb började vi bena ut vilka utmaningar LRF såg med befintlig webbplats och vart fokus skulle ligga på den nya webbplatsen.