Stolab
Vi har sedan länge haft ett långt samarbete med Stolab och varit deras digitala partner. Samarbetet har nu lett fram till att vi tillsammans med Stolabs inhouse avdelning har skapat en helhetslösning med fokus på långsiktighet.

E-handel

Growth Marketing

Litium

PIM


Bakgrund
Stolab hade redan från början stora visioner för att skala upp lösningen över tid och därmed föll valet på Litium, en flexibel plattform med stora möjligheter. Med fokus på enkel, smidig användning och tydliga arbetsflöden har vi byggt en ny webbplats på Litium, både för CMS och PIM.
Om Stolab
Made in Sweden since 1907. Stolab har tillverkat möbler på samma plats i Smålandsstenar i över 100 år. I fabriken samsas hantverk med en modern, maskinell tillverkning där yrkesstolthet, kunskap och kärlek till det massiva träet utgör gemensamma nämnare. Att all tillverkning, montering och stor del av formgivningsprocessen sker på samma plats, gör det möjligt att nå de högt ställda krav på kvalitet och hållbarhet som ska förknippas med Stolab. Det gör också att alla blir delaktiga i och känner ansvar för hela processen - från ursprunglig tanke till levererad produkt.
Vårt långa samarbete med Toxic gör att vi känner oss trygga i att de känner oss väl, våra kunder och våra produkter och skapar lösningar som stöttar våra långsiktiga mål. De är alltid tillgängliga och har med denna lösningen pushat oss till en förändring av vår produktsturktur som underlättar för oss i det dagliga arbetet, och vi är även förberedda för framtida behov ifrån marknaden.
- Martin Johansson, VD på Stolab

Resultatet
Idag har Stolab en stabil grund och ett kraftfullt och flexibelt verktyg för att förenkla administration av produktdata och innehåll, likväl som tydligare exponering av produkterna. I produkthanteringen har vi byggt en sortering som underlättar för besökaren i valet av sin nya möbel, där man kan välja på tillgängliga storlekar, träslag och kulörer.

Har du några frågor?
Oroa dig inte, du kan ställa din fråga här nere i formuläret.
Fler referenser
Se alla våra referenser

Ravema
För att effektivisera sin orderhantering och samla sitt stora produktsortiment under eget ägarskap behövde Ravema en komplett e-handelsplattform. Tillsammans med oss på Toxic tog de klivet till en lösning som inte bara är integrerad med deras affärssystem, utan också ger deras kunder en enkel och smidig köpupplevelse.

Isaberg Mountain Resort
Isaberg, en av Sveriges främsta destinationer för friluftsliv och skidåkning, har tillsammans med Toxic utvecklat en modern digital plattform för att stärka sin online-närvaro och optimera kundupplevelsen. Plattformen integrerar flera bokningssystem och anpassar innehållet utifrån säsong, vilket gör det enklare för gäster att hitta och boka aktiviteter. I detta case fokuserar vi på hur den nya lösningen har skapat en smidigare och mer sammanhållen upplevelse för Isabergs besökare året runt.

Miller Badrum
Vi presenterar stolt vår omfattande lösning för Miller Badrums nya digitala plattform. Med Litium CMS, PIM och Commerce har vi skapat en mobilanpassad och dynamisk e-handelslösning som gör det enkelt för kunder att konfigurera badrumsmöbler och utforska ett brett produktutbud. Den nya plattformen effektiviserar Miller Badrums produkt- och innehållshantering samtidigt som den stärker varumärkets närvaro och skapar en inspirerande upplevelse för både nordiska och brittiska kunder.

Furhoffs
Furhoffs Rostfria behövde en modern B2B e-handelsplattform som kunde hantera komplexa produktkonfigurationer och effektivisera orderflöden. Toxic utvecklade en skräddarsydd lösning baserad på Litium med integration mot affärssystemet Monitor G5 som bland annat löser automatiserad hantering av priser, lagersaldo och kundspecifika avtal. Resultatet är en skalbar, e-handel med förbättrad UX, snabbare orderhantering och sökmotoroptimerad produktstruktur – anpassad för industriell försäljning online.

Varsego
Varsego, en rikstäckande grossist inom glass och livsmedel, behövde en snabb och användarvänlig B2B e-handel för att hantera komplexa beställningar från återförsäljare. Toxic utvecklade en skräddarsydd lösning på e-handelsplattformen Litium med integration mot deras affärsystem för realtidsuppdatering av priser, lagersaldo och kundspecifika villkor. Vidare byggdes den nya sajten med stort fokus på UX-design där en SEO-, och CRO-analys ligger till grund för den slutgiltiga designen och utvecklingen.

Essem Design
Fokus för lanseringen låg på en enkel användarupplevelse med känsla för design i alla led. E-handel är Essems flaggskepps-”butik” där produkthantering, varumärke och historian är lika viktig att lyfta fram.

SafeLine
SafeLine, Europas ledande tillverkare av hissäkerhetsprodukter, stod inför utmaningar med sin gamla e-handelsplattform. Toxic och SafeLines långtgående samarbete fortgick och tillsammans skapades en ny, automatiserad och användarvänlig webbplats, byggd i Litium. Den nya lösningen har effektiviserat verksamheten och stöttar nu SafeLines tillväxt på internationella marknader.

SIA Glass
SIA Glass har sedan länge legat i framkant vad gäller kreativ marknadskommunikation. En av utmaningarna var att den gamla webbplatsen inte bar samma utseende och känsla som övrig marknadsföring. Lösningen blev ett enhetligt koncept för varumärket i form av en ny webbplats.

Swede-Wheel
Swede-Wheel hade en vision om att skapa en ny webb som visualiserade deras produkter på ett tydligt och inspirerande sätt för sina kunder. De ville med webben spegla sin framtidsvision, därmed har webben i sin helhet fått ett rejält lyft gällande design, struktur-och UX.

ESBE
Med denna digitala satsning vill ESBE ge sina kunder och partners en bättre digital upplevelse, både i form av funktionalitet och rent visuellt med ny design. Litium valdes som plattform för att kunna möta de krav på PIM och språkversioner som fanns.

Jobba Grönt
Jobba Grönt är ett initiativ av Lantbrukarnas Riksförbund och Gröna arbetsgivare och syftar till att locka och inspirera fler att utbilda sig inom det gröna näringslivet. Initialt var uppdraget att hjälpa projekt Jobba Grönt att sprida budskapet om gröna utbildningar.

Mitt Lager
”En kund ska kunna genomföra en bokning av förråd på 30 sekunder” var visionen när samarbetet med Mitt Lager initierades. Förenkling och förbättring av kundresan har genomsyrat hela projektet, utöver att minska administration och manuell hantering av ordrar för Mitt Lager.

WFI
För att möta WFI:s behov och förfrågan om en e-handelslösning med kundservice i fokus byggde vi en helhetslösning på plattformen Litium med integration till affärssystemet Pyramid och inbyggt PIM-system för produkthantering.

Profsafe
Profsafe kom till oss på Toxic för att få hjälp med att lyfta deras webb- och e-handelslösning med fokus på att centralisera och effektivisera deras produktinformation och produktflöde.

Golvabia
Golvabia hade i princip all produktinformation i deras affärssystem Jeeves. Det ville jobba mer personifierat mot sina målgrupper. De ville också kunna jobba mer med att särskilja innehåll på ett sätt så att deras målgrupper enkelt hittar vad de letar efter.

Smålands Turism
Smålands turism har i uppdrag att främja och utveckla besöksnäringen i Jönköpings län. Det gör de bland annat genom marknadsföring, kompetensutveckling och produktutveckling.

GARO
GARO var i behov av en ny sajt för att ta nästa steg på sin digitala resa och kunna erbjuda båda sina målgrupper; privatkonsumenten och elinstallatören en modern digital upplevelse. Valet föll på e-handelsplattformen Litium.

Bevent Rasch
En e-handel med ökad servicegrad och tillgänglighet stod på Bevent Raschs önskelista och det var också vad deras nya e-handel uppnådde. Med webb, e-handel och PIM i samma plattform – Litium – förbättrades kundupplevelsen samtidigt som den administrativa och manuella uppgifterna effektiviserades.

Multeral
Multeral har tillsammans med oss på Toxic genomfört ett omfattande projekt för att förenkla och effektivisera sina kunders inköpsprocesser. Resultatet är en digital plattform på Litium som kombinerar hög funktionalitet med en personligt anpassad kundupplevelse.

Svegro
Toxic presenterar stolt vårt senaste kundcase: en komplett omvandling av svegro.se . Med fokus på modern UX/UI-design, en stabil plattform i Umbraco och innovativa funktioner har vi skapat en digital plattform som inte bara höjer Svegros varumärkeskännedom utan också inspirerar till ett hållbart liv med ekologisk odling. Den nya webbplatsen erbjuder en fördjupad användarupplevelse som speglar den 'wow'-känsla Svegro är kända för.

Gnosjö Automatsvarvning
Gnosjö Automatsvarvning har inlett ett digitaliseringsprojekt med oss på Toxic för att utveckla System ONE – en plattform som ska effektivisera interna processer och komplettera företagets befintliga system för att möta framtida behov. Som första steg är nu en närvaromodul i drift, vilken förbättrar säkerheten och effektiviteten i verksamheten. I detta case fokuserar vi på hur detta delprojekt inom System ONE har hjälpt Gnosjö Automatsvarvning att digitalisera sin närvarohantering.