Hoppa till innehållet

Svegro

Toxic presenterar stolt vårt senaste kundcase: en komplett omvandling av svegro.se . Med fokus på modern UX/UI-design, en stabil plattform i Umbraco och innovativa funktioner har vi skapat en digital plattform som inte bara höjer Svegros varumärkeskännedom utan också inspirerar till ett hållbart liv med ekologisk odling. Den nya webbplatsen erbjuder en fördjupad användarupplevelse som speglar den 'wow'-känsla Svegro är kända för.

Desktop Light

Umbraco

UX:UI

UX/UI

Search Alt

Webb

Svegro
Iphone Mockup

Bakgrund

Svegro stod inför utmaningen att deras befintliga webbplats inte längre mötte företagets eller dess kunders behov. Samtidigt pågick arbetet med att ta fram en ny grafisk profil, som innefattade ett omtag kring produktutseende och varumärkesprofil. Detta underströk ytterligare behovet av en helt ny digital plattform. Ambitionen var att höja varumärkeskännedomen och skapa en källa till inspiration genom att erbjuda recept och livsstilsinnehåll, vilket den gamla webbplatsens struktur och funktioner inte kunde hantera effektivt. Det ultimata målet med den nya webbplatsen var att den skulle återspegla och förmedla den fantastiska 'wow'-effekten som besökare upplever vid ett besök i Svegros växthus beläget på Färingsö.

Om Svegro

Svegro är ett familjeföretag i tredje generationen som odlar örter, sallat och grönt i Sverige. All odling är ekologisk och sker i växthus ute på Färingsö. Kärleken till jorden, smakerna och maten har de med sig sedan starten 1960. Svegros vision är ett Sverige helt självförsörjande på färskt grönt – året om.

Lösningen

I arbetet med Svegros nya webbplats lades stort fokus på UX/UI-design för att skapa en tillgänglig, lättanvänd och framför allt inspirerande plattform. Målet var att webbplatsen inte bara skulle locka besökare genom sin moderna design, utan också uppmuntra dem att stanna kvar genom engagerande innehåll. Designen och den tekniska utformningen av Svegro.se har helt och hållet utformats med ambitionen att göra webbplatsen till det självklara valet för den som söker inspiration och kunskap inom örter, odling, hållbarhet och recept. Webbplatsen är byggd på Umbraco 13, som är ett flexibelt och användarvänligt CMS-verktyg.

Webbplatsen har optimerats för att presentera Svegros högkvalitativa bilder och videor med målsättningen att förstärka användarupplevelsen utan att försämra sökresultaten på sökmotorerna. En nyckelfunktion som introducerats är möjligheten för besökarna att recensera och spara sina favoritrecept. Denna interaktiva funktion bidrar inte bara till en personligare upplevelse på webbplatsen utan uppmuntrar även till återkommande besök. Genom dessa nyskapande lösningar har Svegros nya webbplats blivit en dynamisk resurs som förstärker varumärkets image och stödjer dess mål att inspirera till ett grönt och hållbart liv.

Svegro har 60 år av odlingstradition. Vi vill dela med oss av vår kunskap och inspiration och ge besökaren på webben samma wow-känsla som när de besöker vårt växthus på Färingsö. Teamet från Toxic, med skickliga designers och webbutvecklare fångade upp alla våra önskemål och omsatte dem i en inspirerande, engagerande och lättnavigerad webbplats. Toxic har skapat en webb som vi är stolta över och som enkelt kan uppdateras för att alltid kännas aktuell.

- Caroline Wetterstrand, Försäljnings- och marknadschef på Svegro

Effekten

Genom att lansera den nya webbplatsen har Svegro lyckats transformera sin digitala närvaro till en spegling av den fascinerande atmosfären i sina växthus på Färingsö. Effekten av denna förnyelse är mångfacetterad och innefattar en betydande ökning av varumärkeskännedomen. Besökarna erbjuds nu en djupdykning i Svegros värld, där inspiration och utbildning om hållbar odling och fräscha recept står i centrum. Med funktioner som möjliggör för användare att recensera och spara favoritrecept, har interaktionen på webbplatsen förstärkts, vilket direkt bidrar till en längre och mer engagerande användarupplevelse. Denna förnyade digitala plattform har inte bara förstärkt Svegros position som en ledande aktör inom hållbar och ekologisk grönsaksodling i Sverige, utan har även skapat en solid grund för fortsatt digital tillväxt. Webbplatsens moderna design och tekniska lösningar, optimerade för att framhäva högkvalitativa bilder och videor, understryker Svegros åtagande till kvalitet och innovation. Det naturliga valet för den som söker inspiration kring recept, hållbarhet och odling är nu tydligare än någonsin: svegro.se

Skärmavbild 2024 03 14 Kl. 13.43.18
Robert Bladh, VD på Essem Design

Toxic hälsar på Svegro

När vi svänger av den slingrande landsvägen och närmar oss Färingsö, är det som om vi kliver in i en annan värld. Den strålande höstsolen badar landskapet i ett gyllene sken och de färgglada löven på träden ramar in Svegros växthus som majestätiskt breder ut sig över vidderna. Den friska luften fyller lungorna och blicken möter rader av grönt, där örter och sallat frodas under omsorgsfull övervakning. Det är en plats där naturens skönhet möter modern teknik och där en passion för hållbar odling genomsyrar varje kvadratmeter.

Toxic Oscar Salomonsson 16

Oscar Salomonsson

Affärsområdesansvarig E-handel

031-376 24 82

Har du andra frågor?

Oroa dig inte, du kan ställa din fråga här nere i formuläret.

Fler referenser

Se alla våra referenser

ISABERG R5 220621 3589.CR5 Lowres

Isaberg Mountain Resort

Isaberg, en av Sveriges främsta destinationer för friluftsliv och skidåkning, har tillsammans med Toxic utvecklat en modern digital plattform för att stärka sin online-närvaro och optimera kundupplevelsen. Plattformen integrerar flera bokningssystem och anpassar innehållet utifrån säsong, vilket gör det enklare för gäster att hitta och boka aktiviteter. I detta case fokuserar vi på hur den nya lösningen har skapat en smidigare och mer sammanhållen upplevelse för Isabergs besökare året runt.

Miller638x808px City Studio11

Miller Badrum

Vi presenterar stolt vår omfattande lösning för Miller Badrums nya digitala plattform. Med Litium CMS, PIM och Commerce har vi skapat en mobilanpassad och dynamisk e-handelslösning som gör det enkelt för kunder att konfigurera badrumsmöbler och utforska ett brett produktutbud. Den nya plattformen effektiviserar Miller Badrums produkt- och innehållshantering samtidigt som den stärker varumärkets närvaro och skapar en inspirerande upplevelse för både nordiska och brittiska kunder.

734

Furhoffs

Furhoffs Rostfria behövde en modern B2B e-handelsplattform som kunde hantera komplexa produktkonfigurationer och effektivisera orderflöden. Toxic utvecklade en skräddarsydd lösning baserad på Litium med integration mot affärssystemet Monitor G5 som bland annat löser automatiserad hantering av priser, lagersaldo och kundspecifika avtal. Resultatet är en skalbar, e-handel med förbättrad UX, snabbare orderhantering och sökmotoroptimerad produktstruktur – anpassad för industriell försäljning online.

3D3A5615

Gnosjö Automatsvarvning

Gnosjö Automatsvarvning har inlett ett digitaliseringsprojekt med oss på Toxic för att utveckla System ONE – en plattform som ska effektivisera interna processer och komplettera företagets befintliga system för att möta framtida behov. Som första steg är nu en närvaromodul i drift, vilken förbättrar säkerheten och effektiviteten i verksamheten. I detta case fokuserar vi på hur detta delprojekt inom System ONE har hjälpt Gnosjö Automatsvarvning att digitalisera sin närvarohantering.

Brännehylte Lagersystem

BLS

Vi byggde en skalbar och flexibel lösning i Umbraco CMS med fokus på användarupplevelse, skalbarhet och enkel navigering.

Lantbrukarnas Riksförbund

Lantbrukarnas Riksförbund (LRF)

När vi fick uppdraget att bygga om Lantbrukarnas Riksförbunds (LRF) nuvarande webb började vi bena ut vilka utmaningar LRF såg med befintlig webbplats och vart fokus skulle ligga på den nya webbplatsen.

Didner Gerge

Didner & Gerge

Toxic har byggt en ny publik webb och ett inloggat läge i samma Umbraco–lösning för fondbolaget Didner & Gerge.

Essem Design

Essem Design

Fokus för lanseringen låg på en enkel användarupplevelse med känsla för design i alla led. E-handel är Essems flaggskepps-”butik” där produkthantering, varumärke och historian är lika viktig att lyfta fram.

UK Titles

Readly

Readly stod inför utmaningar med hög arbetsbelastning på sin marknadsavdelning och upptäckte oss via Designakuten. Trots en stark intern avdelning behövde de extern hjälp för att hantera sina större kampanjer och där klev vi på Toxic in för att stötta. Vi producerade en film för deras sommarkampanj med målet att öka kundkonverteringen och nå ut till en bredare publik.

Safeline

SafeLine

SafeLine, Europas ledande tillverkare av hissäkerhetsprodukter, stod inför utmaningar med sin gamla e-handelsplattform. Toxic och SafeLines långtgående samarbete fortgick och tillsammans skapades en ny, automatiserad och användarvänlig webbplats, byggd i Litium. Den nya lösningen har effektiviserat verksamheten och stöttar nu SafeLines tillväxt på internationella marknader.

SIA Glass

SIA Glass

SIA Glass har sedan länge legat i framkant vad gäller kreativ marknadskommunikation. En av utmaningarna var att den gamla webbplatsen inte bar samma utseende och känsla som övrig marknadsföring. Lösningen blev ett enhetligt koncept för varumärket i form av en ny webbplats.

Swede Wheel3

Swede-Wheel

Swede-Wheel hade en vision om att skapa en ny webb som visualiserade deras produkter på ett tydligt och inspirerande sätt för sina kunder. De ville med webben spegla sin framtidsvision, därmed har webben i sin helhet fått ett rejält lyft gällande design, struktur-och UX.

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling

Vi är stolta över vårt långa och framgångsrika samarbete med Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, som vi har haft förmånen att arbeta med sedan 2016. Tillsammans har vi skapat en modern webbplats byggd i Umbraco, med fokus på användarvänlighet, snygg paketering av objektinformation och kontinuerliga förbättringar. Vårt gemensamma arbete präglas av innovation och långsiktighet, alltid med användarnas behov i centrum.

Jönköping Teater1

Jönköpings Teater

Anledningen till att projektet initierades var att Destination Jönköping under en längre tid administrerat flertalet webbplatser, som legat i olika lösningar, på olika CMS. Detta har skapat en intern sårbarhet som gjort det svårt att förvalta och utveckla sajterna enligt önskan.

Jönköping Konsert Och Kongress1

Jönköping Konsert & Kongress

Anledningen till att projektet initierades var att Destination Jönköping under en längre tid administrerat flertalet webbplatser, som legat i olika lösningar, på olika CMS.

Made In Sweden

ESBE

Med denna digitala satsning vill ESBE ge sina kunder och partners en bättre digital upplevelse, både i form av funktionalitet och rent visuellt med ny design. Litium valdes som plattform för att kunna möta de krav på PIM och språkversioner som fanns.

Jobba Grönt

Jobba Grönt

Jobba Grönt är ett initiativ av Lantbrukarnas Riksförbund och Gröna arbetsgivare och syftar till att locka och inspirera fler att utbilda sig inom det gröna näringslivet. Initialt var uppdraget att hjälpa projekt Jobba Grönt att sprida budskapet om gröna utbildningar.

Mitt Lager

Mitt Lager

”En kund ska kunna genomföra en bokning av förråd på 30 sekunder” var visionen när samarbetet med Mitt Lager initierades. Förenkling och förbättring av kundresan har genomsyrat hela projektet, utöver att minska administration och manuell hantering av ordrar för Mitt Lager.

Hooks Herrgård

Hooks Herrgård

Med fokus på att öka försäljning digitalt ville Hooks Herrgård skapa en uppdaterad och tilltalande digital plattform för att inspirera och informera sina kunder. Och målet? Att kunderna snabbt ska hitta vad dom söker - och framförallt genomföra sin bokning.

Svenska Innebandy 3

Svenska Innebandyförbundet

Toxic har utvecklat en ny webbplats på plattformen Umbraco och ansvarar nu för dess förvaltning och vidareutveckling. Som en del av projektet "Innebandy 2.0" har integrationer med Innebandyappen och iBIS framgångsrikt implementerats, vilket skapar en sömlös hantering av information mellan systemen.

Jsödra2

Jönköping Södra IF

Fotbollsföreningen J-södra var i behov av en ny webb och ny grafisk profil. Toxic valdes som samarbetspartner och en ny webb på Umbraco samt en ny grafisk profil har tagits fram.