Svenska Innebandyförbundet
Toxic har utvecklat en ny webbplats på plattformen Umbraco och ansvarar nu för dess förvaltning och vidareutveckling. Som en del av projektet "Innebandy 2.0" har integrationer med Innebandyappen och iBIS framgångsrikt implementerats, vilket skapar en sömlös hantering av information mellan systemen.

Umbraco

Webb

Bakgrunden
Toxic fick uppdraget att utveckla en ny, modern webbplats för Svenska Innebandyförbundet med fokus på UX-design, användarvänlighet och mobile first. Sedan starten av samarbetet har projektet ”Innebandy 2.0” initierats för att lyfta förbundets sajt flera nivåer. Den nya sajten är byggd på plattformen Umbraco, som är blockbaserad och flexibel för att underlätta arbetet för både vana och ovana redaktörer.
Arbetet inkluderade också integrationer med Innebandyappen och iBIS, förbundets administrativa verktyg som hanterar information om serier och spelscheman. Dessa integrationer möjliggör att information hämtas från iBIS och visas på webben samt att innehåll från webben skickas till appen. Utvecklingsarbetet är nu framgångsrikt slutfört och Toxic ansvarar för förvaltning och vidareutveckling av lösningen.

Om Svenska Innebandy
Svenska Innebandyförbundet bildades 1981. Fyra år senare antogs förbundet till Riksidrottsförbundet och sporten växte snabbt. 2021 består Svensk Innebandy av 854 föreningar och 106 687 spelare. Förbundet jobbar med att utveckla sporten och sportens varumärke.
Nu har Svensk Innebandy en ny hemsida och jag vill med några enkla rader tacka för ert bidrag i arbetet. Tillsammans har vi skapat en modern hemsida som jag hoppas ska falla våra besökare och redaktörer i god smak. (…) Ni lyckades fånga våra tankar på bästa sätt och arbetet med utvecklingen har både varit kul och enkelt och nu står vi här och har lanserat en ny hemsida. Jag hoppas ni är stolt och nöjd med resultatet och samarbetet. Det är jag i alla fall.
- Thomas K:h Andersson, CTO/IT-ansvarig på Svenska Innebandyförbundet

Har du fler frågor?
Oroa dig inte, ställ din fråga här nere i formuläret.
Fler referenser
Se alla våra referenser

Svegro
Toxic presenterar stolt vårt senaste kundcase: en komplett omvandling av svegro.se . Med fokus på modern UX/UI-design, en stabil plattform i Umbraco och innovativa funktioner har vi skapat en digital plattform som inte bara höjer Svegros varumärkeskännedom utan också inspirerar till ett hållbart liv med ekologisk odling. Den nya webbplatsen erbjuder en fördjupad användarupplevelse som speglar den 'wow'-känsla Svegro är kända för.

Isaberg Mountain Resort
Isaberg, en av Sveriges främsta destinationer för friluftsliv och skidåkning, har tillsammans med Toxic utvecklat en modern digital plattform för att stärka sin online-närvaro och optimera kundupplevelsen. Plattformen integrerar flera bokningssystem och anpassar innehållet utifrån säsong, vilket gör det enklare för gäster att hitta och boka aktiviteter. I detta case fokuserar vi på hur den nya lösningen har skapat en smidigare och mer sammanhållen upplevelse för Isabergs besökare året runt.

BLS
Vi byggde en skalbar och flexibel lösning i Umbraco CMS med fokus på användarupplevelse, skalbarhet och enkel navigering.

Lantbrukarnas Riksförbund (LRF)
När vi fick uppdraget att bygga om Lantbrukarnas Riksförbunds (LRF) nuvarande webb började vi bena ut vilka utmaningar LRF såg med befintlig webbplats och vart fokus skulle ligga på den nya webbplatsen.

Didner & Gerge
Toxic har byggt en ny publik webb och ett inloggat läge i samma Umbraco–lösning för fondbolaget Didner & Gerge.

Essem Design
Fokus för lanseringen låg på en enkel användarupplevelse med känsla för design i alla led. E-handel är Essems flaggskepps-”butik” där produkthantering, varumärke och historian är lika viktig att lyfta fram.

SIA Glass
SIA Glass har sedan länge legat i framkant vad gäller kreativ marknadskommunikation. En av utmaningarna var att den gamla webbplatsen inte bar samma utseende och känsla som övrig marknadsföring. Lösningen blev ett enhetligt koncept för varumärket i form av en ny webbplats.

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling
Vi är stolta över vårt långa och framgångsrika samarbete med Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, som vi har haft förmånen att arbeta med sedan 2016. Tillsammans har vi skapat en modern webbplats byggd i Umbraco, med fokus på användarvänlighet, snygg paketering av objektinformation och kontinuerliga förbättringar. Vårt gemensamma arbete präglas av innovation och långsiktighet, alltid med användarnas behov i centrum.

Jönköpings Teater
Anledningen till att projektet initierades var att Destination Jönköping under en längre tid administrerat flertalet webbplatser, som legat i olika lösningar, på olika CMS. Detta har skapat en intern sårbarhet som gjort det svårt att förvalta och utveckla sajterna enligt önskan.

Jönköping Konsert & Kongress
Anledningen till att projektet initierades var att Destination Jönköping under en längre tid administrerat flertalet webbplatser, som legat i olika lösningar, på olika CMS.

ESBE
Med denna digitala satsning vill ESBE ge sina kunder och partners en bättre digital upplevelse, både i form av funktionalitet och rent visuellt med ny design. Litium valdes som plattform för att kunna möta de krav på PIM och språkversioner som fanns.

Jobba Grönt
Jobba Grönt är ett initiativ av Lantbrukarnas Riksförbund och Gröna arbetsgivare och syftar till att locka och inspirera fler att utbilda sig inom det gröna näringslivet. Initialt var uppdraget att hjälpa projekt Jobba Grönt att sprida budskapet om gröna utbildningar.

Mitt Lager
”En kund ska kunna genomföra en bokning av förråd på 30 sekunder” var visionen när samarbetet med Mitt Lager initierades. Förenkling och förbättring av kundresan har genomsyrat hela projektet, utöver att minska administration och manuell hantering av ordrar för Mitt Lager.

Hooks Herrgård
Med fokus på att öka försäljning digitalt ville Hooks Herrgård skapa en uppdaterad och tilltalande digital plattform för att inspirera och informera sina kunder. Och målet? Att kunderna snabbt ska hitta vad dom söker - och framförallt genomföra sin bokning.

Jönköping Södra IF
Fotbollsföreningen J-södra var i behov av en ny webb och ny grafisk profil. Toxic valdes som samarbetspartner och en ny webb på Umbraco samt en ny grafisk profil har tagits fram.

Golvabia
Golvabia hade i princip all produktinformation i deras affärssystem Jeeves. Det ville jobba mer personifierat mot sina målgrupper. De ville också kunna jobba mer med att särskilja innehåll på ett sätt så att deras målgrupper enkelt hittar vad de letar efter.

Wismo Automotive AB
Wismo Automotive AB är generalagent för Opel var i behov av att utveckla en digital lösning som möjliggör administrering av 90 sajter i samma lösning. Resultatet blev en uppsättning i Umbraco som erbjuder flexibilitet för respektive återförsäljare och effektivisering för redaktörer.

GARO
GARO var i behov av en ny sajt för att ta nästa steg på sin digitala resa och kunna erbjuda båda sina målgrupper; privatkonsumenten och elinstallatören en modern digital upplevelse. Valet föll på e-handelsplattformen Litium.

Industrireklam
Industrireklam reklambyrå är en del av Welandkoncernen som bland annat administrerar flertalet webbplatser för olika bolag inom samma koncern. Som deras webbpartner har vi på Toxic ett nära och löpande samarbete, där vi ansvarar för såväl underhåll som lansering av nya sajter. Ett av våra mest framstående projekt tillsammans är Weland Light – en mall i Umbraco som effektiviserar och samordnar hanteringen av webbplatser inom koncernen.

Vestum
Vestum, en industrikoncern inom hållbar och samhällskritisk infrastruktur, behövde effektivisera hanteringen av rapporter och pressmeddelanden. Genom att bygga deras webbplats i Umbraco och integrera med Modular Finance skapade vi en lösning som sparar tid, höjer säkerheten och ger en smidig användarupplevelse. Vi arbetar även kontinuerligt med att vidareutveckla webbplatsen för att möta Vestums växande behov och säkerställa att den alltid håller högsta standard.

Ravema
För att effektivisera sin orderhantering och samla sitt stora produktsortiment under eget ägarskap behövde Ravema en komplett e-handelsplattform. Tillsammans med oss på Toxic tog de klivet till en lösning som inte bara är integrerad med deras affärssystem, utan också ger deras kunder en enkel och smidig köpupplevelse.