WFI
För att möta WFI:s behov och förfrågan om en e-handelslösning med kundservice i fokus byggde vi en helhetslösning på plattformen Litium med integration till affärssystemet Pyramid och inbyggt PIM-system för produkthantering.
Om Projektet
I första steget innefattade uppdraget att bygga en e-handelslösning för moderbolaget Workplaces For Industries AB men under projektets gång breddade WFI sitt utbud med ett nytt varumärke; Kumi och senare i projektet adderades även ytterligare ett varumärke; Homeworx i lösningen
Steg 1: WFI
För att möta WFI:s behov och förfrågan om en e-handelslösning med kundservice i fokus byggde vi en helhetslösning på plattformen Litium med integration till affärssystemet Pyramid och inbyggt PIM-system för produkthantering. I den nya plattformen kan WFI optimera sina flöden och presentera relevant produktinformation på webben. Den erbjuder även ökad tillgänglighet för sina kunder med en kundportal där kunden bland annat kan se pris, lagersaldo, orderhistorik och ta kontakt med support via chattfunktion. Vi implementerade även en produktkonfigurator där kunden kan konfigurera sin egen arbetsbänk
Steg 2: KUMI
Kumi inriktar sig mot offentliga miljöer och har som mål att skapa trivsel och glädje genom smarta produkter med en hållbar och kreativ design. Det nya varumärket, som är en del av Workplaces For Industries AB, skulle nu implementeras i samma Litium-installation som WFI. Kumi använder samma affärssystem som WFI och således även samma integration mot Pyramid. Med det nya varumärket kommer nya produktmallar och en annan prissättning, som används på den egna e-handelssajten.
Steg 3: Homeworx
Det tredje varumärket, Homeworx säljer förvaringslösningar, garageinredning och verktyg för hemmafixare och fåmansföretag. Denna e-handelssajt är öppen med fokus på privatpersoner men erbjuder även en variant för företagare. Här ligger fokus på innehåll med kundcase, tips och trix och samarbeten av olika slag. Vi har även implementerat Flowbox som är en User Generated Content-funktion och tredjepartstjänst som speglar Instagram-inlägg, som taggats med #homeworx, på sajten.
Resultatet
Resultatet är tre olika e-handelssajter på en och samma e-handelsplattform. Fördelarna? Du får en komplett webb-, PIM-, och e-handelslösning för tre olika varumärken, med tre olika kundgrupper i en och samma plattform. Helt enkelt en smidig lösning som är kostnadseffektiv och sparar mycket tid för administratörer.
Har du andra frågor?
Oroa dig inte, du kan ställa din fråga här nere i formuläret.
Fler referenser
Svegro
Toxic presenterar stolt vårt senaste kundcase: en komplett omvandling av svegro.se . Med fokus på modern UX/UI-design, en stabil plattform i Umbraco och innovativa funktioner har vi skapat en digital plattform som inte bara höjer Svegros varumärkeskännedom utan också inspirerar till ett hållbart liv med ekologisk odling. Den nya webbplatsen erbjuder en fördjupad användarupplevelse som speglar den 'wow'-känsla Svegro är kända för.
BLS
Vi byggde en skalbar och flexibel lösning i Umbraco CMS med fokus på användarupplevelse, skalbarhet och enkel navigering.
Lantbrukarnas Riksförbund (LRF)
När vi fick uppdraget att bygga om Lantbrukarnas Riksförbunds (LRF) nuvarande webb började vi bena ut vilka utmaningar LRF såg med befintlig webbplats och vart fokus skulle ligga på den nya webbplatsen.