7 snabba med Matilda, Customer Success Agent på Toxic
Nyhet
2 min
Matilda är bryggan mellan affärsutvecklare och support. Hon stöttar dagligen kunder och kollegor med stort och smått och är expert på att hitta smarta lösningar på digitala utmaningar. Möt Matilda, Customer Success Agent på Toxic.
Hej Matilda! Du jobbar som Customer Success Agent på Toxic. Vad innebär det?
Det innebär att jag ansvarar för både befintliga och potentiella nya kundrelationer. Min roll är en kombination av långsiktig kundvård och stöttning vid snabba, kortsiktiga supportärenden. I mitt arbete jobbar jag med problemlösning och behovsanalyser. På Toxic är målsättningen att alla våra kunder ska känna sig prioriterade så mitt viktigaste uppdrag är att se till att det målet uppfylls och att kunderna är nöjda.
Vad är skillnaden på Customer Success Agent och Affärsutvecklare?
Det är en hybridroll och brygga emellan affärsutvecklare och vår supportfunktion. Bryggan mellan innebär ett nära samarbete mellan rollerna för att snabbt kunna stötta och lösa snabba puckar och ärenden av olika slag. Vi insåg att det fanns ett glapp här och det försöker jag fylla.
Kan du beskriva hur en typisk arbetsdag ser ut för dig?
Det är ett klassiskt och klyschigt svar; det varierar mycket från dag till dag. Ibland är jag ute på vägarna för att träffa kunder. Det kan vara allt från fysiska möten till längre workshops. Ibland har jag en dag fylld av administration där jag underlättar mina kollegors vardag, skriver offerter, fakturerar och hanterar den admin som kommer med det här jobbet. Kort sagt så är inte någon dag den andra lik men sammantaget innefattar det mycket relationsbyggande både internt och externt.
Vad inom din arbetsroll inspirerar dig?
Det som inspirerar mig mest är att se när kunden blir nöjd med ett lösningsförslag. I och med att vi skräddarsyr alla våra projekt så är ingen lösning den andra lik. Det innebär att jag sätter mig in i kundens behov och utmaningar och gör en analys för att sedan kunna presentera ett lösningsförslag. När förslagen träffar mitt i prick inspireras jag att fortsätta utvecklas och lyckas med det om och om igen.
Hur blir man en bra Customer Success Agent?
Jag skulle säga att du behöver vara nyfiken, lyhörd och serviceinriktad. Det är också viktigt att kunna sätta sig in i olika situationer för att förstå uppdraget på djupet och kunna leverera rätt lösning. Jag tror också att du kommer långt genom att ha ett mindset där du gör allt för att göra kunderna nöjda, oavsett omfattning på uppdraget.
Vad gör du för att fortsätta växa och utvecklas inom din yrkesroll?
Jag är ödmjuk inför att jag alltid kan lära mig mer och blir bättre. Framför allt lyssnar och lär jag mig av mina kompetenta kollegor. På Toxic är alla väldigt prestigelösa och hjälpsamma och det är en stor del i min utveckling. Det finns alltid någon som vill och kan hjälpa till.
Till sist – vad är det bästa med att jobba som Customer Success Agent på Toxic?
Jag värdesätter mina kollegor väldigt högt. De inspirerar mig varje dag. Jag uppskattar också möjligheten att få involvera mig i många olika typer av kunder och brasncher som är utvecklande på många sätt.
Läs mer
Toxic tar nästa steg för ökad kundnöjdhet – stärker organisationen med Customer Success Manager
Den digitala byrån Toxic tillsätter Jessica Holmberg Ludvigsson som Customer Success Manager för att stärka kundupplevelsen och bygga långsiktiga relationer. Jessica kommer ansvara för att skapa en närmare dialog med kunderna och se till att deras feedback blir en central del av företagets utveckling.
2min
Spårbarhet och digitala produktpass – Ekodesignförordningens påverkan på små och medelstora företag
Digitala produktpass (DPP) är på väg att bli en ny standard inom EU, med målet att förbättra hållbarheten hos produkter och öka transparensen i värdekedjan. För små och medelstora företag innebär detta både utmaningar och möjligheter. Här går vi igenom vad digitala produktpass innebär, hur de påverkar företag och hur lösningar som PIM-system kan underlätta omställningen.
2min
Umbraco jämfört med andra CMS – G2-rapporten visar vad användarna säger
Att välja rätt CMS är ett viktigt beslut och att höra vad verkliga användare tycker kan göra valet enklare. G2, en ledande recensionsplattform för mjukvara, har samlat in över 750 recensioner av Umbraco och jämfört det med fem andra populära CMS. I den här rapporten får du insikter i vad som gör Umbraco till ett populärt val.
2min