7 snabba med Petra, Operations Coordinator
Nyhet
3 min
Möt Petra, vår mångsidiga Operations Coordinator på Toxic. Med en kärlek till träning, släktforskning och stunder i stallet, skapar hon struktur och lugn i en hektisk vardag. Med en naturlig fallenhet för ordning och precision, spelar hennes personliga egenskaper en avgörande roll i hennes arbete.
Du jobbar som Operations Coordinator på Toxic, vad innebär det?
Som Operations Coordinator har jag många olika arbetsuppgifter, som är svåra att sammanfatta i några korta meningar – men låt mig göra ett försök. I min roll har jag det övergripande ansvaret för kontorens funktion, vilket alltså innebär att jag ser till att alla praktiska saker fungerar och uppfyller våra förväntningar, för att våra medarbetare ska ha en bra arbetsplats och våra kunder ska känna sig välkomna. Utöver det jobbar jag bland annat med att driva arbetsmiljöarbetet framåt, stötta vår COO och våra ledare i en rad olika uppgifter med administrativ och analytisk karaktär samt planera och genomföra interna evenemang för att främja en inkluderande kultur. Till stor del innebär mitt arbete att jag gör mycket bakom kulisserna för att skapa en så hållbar och smidig vardag som möjligt för Toxic som bolag och för våra medarbetare.
Kan du beskriva hur en typisk arbetsdag ser ut för dig?
Min dag kan bestå av allt från att planera en kickoff till att delta i möten med vår skyddskommitté, göra avtal med leverantörer och svara på frågor från våra medarbetare. Jag balanserar en mängd olika uppgifter som kräver planering och prioritering, vilket gör att alla dagar ser lite olika ut. Mycket av min tid spenderas på att samarbeta och koordinera med andra för att säkerställa att våra interna projekt och processer flyter på och är effektiva.
Hur kom du in på den här banan?
För mig har service alltid varit det jag brinner för, oavsett vilket yrke jag haft. I alla mina tjänster har möten med andra människor varit en central del av min vardag. Rollerna har varierat men fokus har alltid varit detsamma – att ge service och skapa förutsättningar för att göra andra människors vardag smidig. Det är det som har slussat mig in på den här banan – och det är då jag trivs som bäst.
Berätta om något som du är lite extra stolt över gällande din yrkesroll.
Jag är särskilt stolt över att vara initiativtagare och drivande i Toxics arbetsmiljöarbete för ökat välmående. Att ha en central roll där jag kan stötta, komma med förslag och vara en tillgång för mina kollegor är oerhört givande. Det är såklart också lite extra peppande när våra medarbetare hör av sig och säger att de uppskattar det arbete som vi gör.
Hur blir man en riktigt vass Operations Coordinator?
För att bli duktig som Operation Coordinatior behöver du framförallt vara strukturerad. Förutom struktur är det bra om du är flexibel och gillar relationer för att kunna anpassa dig till olika situationer, personligheter och behov. Det gör att missförstånd ofta undviks och fler uppgifter kan lösas enligt önskade förväntningar.
Vad gör du för att fortsätta växa och utvecklas inom din yrkesroll?
I min roll är variationen stor, med nya uppgifter som tillkommer och andra som tas bort över tid. Jag står ständigt inför nya utmaningar och gillar att lära mig nya saker. Det gör att jag kontinuerligt utvecklas och växer som person och i min yrkesroll.
Vad uppskattar du mest med att vara Operations Coordinator på Toxic?
Det bästa med att jobba på Toxic är den flexibla arbetsmiljön, förmånerna och den fantastiska sammanhållningen med mina härliga kollegor. I min roll tycker jag det bästa är variationen i arbetet och att jag får jobba nära alla på Toxic.
Läs mer
7 snabba med Stefan, projektledare
Med ett stort intresse för människor och teknik utgör Stefan den perfekta projektledaren på Toxic. Med stor tillit från kunder och kollegor styr Stefan projektledarskutan med varm hand och för projekt efter projekt i hamn med excellens. Ta reda på mer om Stefans roll som projektledare och hans bästa tips för att utvecklas i rollen i den här intervjun!
3min
Förbättra din hemsida med dessa fem steg
I en värld där första intrycket allt oftare sker online, är din webbplats inte bara en informationskälla, utan din främsta mötesplats med potentiella kunder. I det här blogginlägget delger vi fem viktiga steg för att skapa en hemsida som omvandlar besökare till lojala kunder.
3min
Din guide till ett lyckat webbprojekt
Webb, sajt, hemsida – kärt barn har många namn. Men vad innebär det egentligen att bygga en ny webb och vad behöver ni tänka på innan ett webbprojekt drar i gång? Det reder vi ut här; i den stora förberedelse- guiden för webbprojekt.
1min
Kontakt
Letar du efter en partner som kan översätta din vision till digitala lösningar? Med över två decennier i branschen har vi expertisen som krävs.