Co-Lab Impact Internship
Nyhet
2 min
Tillsammans med Science Park, Jönköping University och Faktum erbjuder vi en värdeskapande praktik för 50 studenter.
En udda idé
Idén kom till liv utifrån att vi fick väldigt många praktikansökningar och vi började fundera på hur vi bäst kunde ta tillvara på de. Men också hur vi kunde bidra och stötta i en tid då det är svårt för studenter att komma ut på praktik. Det i kombination med att vi har Faktum som kund, och att vi vill hitta fler sätt att bidra till deras verksamhet.
När idén var marinerad så pitchade Calle Andersson hos oss den för Science Park i Jönköping som precis som oss är snabbfotade och sen tidigare har ett väletablerat samarbete med Jönköping University. Även de nappade på idén och sen var vi igång.
Hur kommer det gå till?
Vi kommer starta under vecka 12 och avslut blir mellan vecka 19-22 beroende på praktikperiod för deltagande studenter. Upplägget bygger på att personer från olika utbildningar kommer arbeta tillsammans i olika team och ta fram olika lösningar utifrån Faktums visioner. Det hela avslutas med en pitchdag där studenterna får pitcha sin idé till uppdragsgivaren.
50 praktikplatser
Vi ser fram emot att kunna genomföra en annorlunda praktik som är anpassad för att många studenter ska kunna delta. Praktiken är för oss en viktig del av sin utbildning och vi har historiskt sätt knutit många fina kontakter och även rekryterat studenter till oss genom den. Att studenter idag inte har möjlighet att vara ute hos företag i samma utsträckning som tidigare, är givetvis en utmaning för många. Något det gångna året har lärt oss är att driva projekt och möten digitalt och vi ser det som en stor möjlighet att även hitta formen för att skapa praktik på ett nytt sätt.
"Vi ser fram emot samarbetet med Science Park och JU och att skapa värde för Faktum. Också att få testa ett nytt lite galet projekt som vi tror starkt på" säger Calle Andersson kontorsansvarig i Jönköping
En på förhand annorlunda idé som nu blir verklighet!
Läs mer
Toxic tar nästa steg för ökad kundnöjdhet – stärker organisationen med Customer Success Manager
Den digitala byrån Toxic tillsätter Jessica Holmberg Ludvigsson som Customer Success Manager för att stärka kundupplevelsen och bygga långsiktiga relationer. Jessica kommer ansvara för att skapa en närmare dialog med kunderna och se till att deras feedback blir en central del av företagets utveckling.
2min
Spårbarhet och digitala produktpass – Ekodesignförordningens påverkan på små och medelstora företag
Digitala produktpass (DPP) är på väg att bli en ny standard inom EU, med målet att förbättra hållbarheten hos produkter och öka transparensen i värdekedjan. För små och medelstora företag innebär detta både utmaningar och möjligheter. Här går vi igenom vad digitala produktpass innebär, hur de påverkar företag och hur lösningar som PIM-system kan underlätta omställningen.
2min
Umbraco jämfört med andra CMS – G2-rapporten visar vad användarna säger
Att välja rätt CMS är ett viktigt beslut och att höra vad verkliga användare tycker kan göra valet enklare. G2, en ledande recensionsplattform för mjukvara, har samlat in över 750 recensioner av Umbraco och jämfört det med fem andra populära CMS. I den här rapporten får du insikter i vad som gör Umbraco till ett populärt val.
2min