Digitala superstjärnor utses till Superföretag
Nyhet
2 min
Digital byrå, webbyrå eller digital partner – kärt barn har många namn och det senaste tillskottet bland namn att kalla oss är Superföretag 2021.
Digital byrå, webbyrå eller digital partner – kärt barn har många namn och det senaste tillskottet bland namn att kalla oss är Superföretag 2021. Endast en promille av Sveriges företag uppfyller kriterierna för utmärkelsen och i år syns ett tapp på drygt 11 procent bland Sveriges företagare.
– Vi har under de senaste två åren satsat på att rekrytera kraftigt och fylla Toxic-huset med fler superstjärnor än någonsin. Vår filosofi är att anställa personer som vill bidra till en lustfylld och rolig företagskultur. Vi tror nämligen att goda resultat går hand i hand med nöjda och motiverade medarbetare – och det har vi bevisligen rätt i, säger Daniel Eriksson, VD på Toxic.
Utmärkelsen delas för sjuttonde året i rad ut av Dun & Bradstreet och syftar till att hylla företag som bidrar till ett hållbart näringsliv. För att utses till Superföretag ska kriterier som ökad omsättning och vinst samt stabilitet och långsiktighet i affären uppfyllas fyra år i rad.
– Vi har inte som målsättning att kamma hem utmärkelser och priser men det är helt klart en glad överraskning som visar att motiverat arbete lönar sig. Att jobba på Toxic ska vara roligt, utvecklande och ja, roligt. Det är hjärtat av Toxic och det har det varit ända sedan starten 1994 när jag satt själv i mitt pojkrum, säger Kalle Ekstrand, grundare av Toxic.
Toxic är utsett till Superföretag för andra året i rad.
Läs mer om framgångssagan: ”Toxic går starka ur pandemin – har dubblerat personalstyrkan”.
Läs mer
Toxic fortsätter växa – rekryterar försäljningschef med 15 års erfarenhet inom e-handel
E-handelsbyrån Toxic har en stadigt uppåtgående tillväxtkurva och förstärker nu organisationen och ledningsgruppen med en försäljningschef för att kunna ta ännu större uppdrag och möta kundernas efterfrågan. Den nyrekryterade Johan Ottosson kommer med erfarenhet från Liseberg och uppdraget att driva Lisebergs e-handels och digitaliseringsresa och nu senast som försäljningschef på modejätten Nelly.com.
1min
Toxic utbildar morgondagens utvecklare på Jönköping University
Under de kommande två åren får studenter på programmet New Media Design förmånen att utbildas av utvecklare från Toxic i kursen Applied Web Arcitechture. Vi passade på att ställa några frågor till kursansvarig, Jasmin Jakupovic för att höra mer om det nya samarbetet.
2min
Jönköpings-Posten lyfter Toxics jämlikhetsarbete
Ida Boman har sedan 2021 den unika titeln jämlikhetsansvarig på IT-bolaget Toxic. Här berättar hon mer om hur man kan bli mer inkluderande i IT-branschen, men också om vad hon tycker om den internationella kvinnodagen.
4min