Maja svarar på frågor efter 15 veckor praktik på Toxic
Nyhet
2 min
Maja Lundgren som studerar till digital affärsutvecklare har precis gjort 15 veckor praktik hos oss på Toxic. Maja delar med sig av vad hon lärt sig.
Lite kort om Maja Lundgren:
En pratglad och social 23-årig student som bor i Hestra tillsammans med sin dotter, sambo och hund. Just nu studerar Maja digital affärsutveckling och har precis gjort 15 veckor praktik hos oss på Toxic. På sin fritid umgås Maja gärna med sin familj, spelar padel eller dricker lite bubbel med sina vänner.
Hej Maja, varför blev det praktik på Toxic?
- En kompis som hade sin praktik hos er rekommenderade mig att söka hos er. Fick känslan av att det är ett bra ställa att arbeta på, att alla är olika men välkomna.
Efter 15 veckor, vad har du lärt dig av din praktik hos oss?
- Den absolut största lärdomen jag tar med mig är hur det är att arbeta som konsult på Toxic. Jag har fått massvis med kunskap om digitala analyser, kampanjarbete och contentarbete. Har också självklart uppdaterat mina kunskaper inom affärsutveckling, foto och film.
Du kom hit och visste inte riktigt vad du ville göra i arbetslivet. Hur känner du idag efter 15 veckor hos oss?
- Efter 15 veckor på Toxic känner jag mig rikare på många sätt. Nya vänskaper och mer arbetserfarenhet. Jag känner att jag har en bra grund att stå på när jag ska ge mig ut i arbetslivet på riktigt.
Om du fick vara ett djur för en dag, vilket djur hade du varit då?
- En havssköldpadda. Tänk att få tillbringa hela dagarna på en strand på typ Hawaii och bara sola. Det vore dröm.
Dela med dig av ditt bästa minne från Toxic!
- Mitt absolut bästa minne från Toxic var när vi åkte på kickoff till Zadar. Att få tre dagar och hänga med alla kollegor och ha det riktigt gött.
Vad gör du nu efter Toxic?
- Nu bär det av mot en ny praktikplats hos en ganska nystartad e-handel där jag ska få se en annan sida av branschen under min sista praktiktid.
Vi på Toxic önskar dig ett stort lycka till i framtiden och att våra vägar korsas igen i framtiden!
Läs mer
Toxic tar nästa steg för ökad kundnöjdhet – stärker organisationen med Customer Success Manager
Den digitala byrån Toxic tillsätter Jessica Holmberg Ludvigsson som Customer Success Manager för att stärka kundupplevelsen och bygga långsiktiga relationer. Jessica kommer ansvara för att skapa en närmare dialog med kunderna och se till att deras feedback blir en central del av företagets utveckling.
2min
Spårbarhet och digitala produktpass – Ekodesignförordningens påverkan på små och medelstora företag
Digitala produktpass (DPP) är på väg att bli en ny standard inom EU, med målet att förbättra hållbarheten hos produkter och öka transparensen i värdekedjan. För små och medelstora företag innebär detta både utmaningar och möjligheter. Här går vi igenom vad digitala produktpass innebär, hur de påverkar företag och hur lösningar som PIM-system kan underlätta omställningen.
2min
Umbraco jämfört med andra CMS – G2-rapporten visar vad användarna säger
Att välja rätt CMS är ett viktigt beslut och att höra vad verkliga användare tycker kan göra valet enklare. G2, en ledande recensionsplattform för mjukvara, har samlat in över 750 recensioner av Umbraco och jämfört det med fem andra populära CMS. I den här rapporten får du insikter i vad som gör Umbraco till ett populärt val.
2min