Nilörngruppen i samarbete med Toxic
Nyhet
2 min
För att underlätta för Nilörns användare skapar Toxic både ny design och hjälper till med att separera back- och front-end, med hjälp av en separat klient baserad på React som i sin tur pratar med Nilörns API.
Från Razorpages till React Application
Nilörngruppen har idag en komplex plattform som med tiden blivit allt mindre flexibel och hänger inte längre med i organisationens och omvärldens utveckling, i form av vad användaren förväntar sig av ett websystem. Den befintliga plattformen är ett system som låter Nilörns kunder göra beställningar och skapa sina egna artikelvarianter.
Vi på Toxic bygger en ny React-applikation medan Nilörn skapar ett API som bygger på befintlig businesslogik. I ett tätt samarbete jobbar vi på att bevara logik och samtidigt anpassa API:et efter den nya React-applikationen. Detta för att förbättra användarupplevelsen genom att den blir mer responsiv och interaktiv
React är ett JavaScript-bibliotek för att bygga webbapplikationer. React introducerade begreppet "komponentbaserad utveckling" som innebär att man bygger webbapplikationer genom att kombinera mindre delar av kod, kallat komponenter, som återanvändningsbara byggstenar. Detta gör det enklare att strukturera och underhålla stora webbapplikationer, och gör det lätt att implementera förändringar. Genom React gör vi det möjligt att dynamiskt uppdatera delar av en webbsida.
Vill du också byta system till React? Kontakta våra affärsutvecklare!
Om Nilörngruppen AB
Nilörngruppen AB är ett svenskt börsnoterat företag som specialiserar sig på etikettproduktion och har huvudkontor i Borås. De arbetar med att utveckla, designa, tillverka och leverera etikettlösningar över hela världen. Förutom huvudkontoret i Borås har Nilörngruppen expanderat till 22 andra länder runt om i världen.
Vill du veta mer om vårt erbjudande inom skräddarsydda IT-system? Klicka här för att läsa mer.
Behöver ni en skräddarsydd lösning?
Vi hjälper er
Läs mer
Toxic tar nästa steg för ökad kundnöjdhet – stärker organisationen med Customer Success Manager
Den digitala byrån Toxic tillsätter Jessica Holmberg Ludvigsson som Customer Success Manager för att stärka kundupplevelsen och bygga långsiktiga relationer. Jessica kommer ansvara för att skapa en närmare dialog med kunderna och se till att deras feedback blir en central del av företagets utveckling.
2min
Spårbarhet och digitala produktpass – Ekodesignförordningens påverkan på små och medelstora företag
Digitala produktpass (DPP) är på väg att bli en ny standard inom EU, med målet att förbättra hållbarheten hos produkter och öka transparensen i värdekedjan. För små och medelstora företag innebär detta både utmaningar och möjligheter. Här går vi igenom vad digitala produktpass innebär, hur de påverkar företag och hur lösningar som PIM-system kan underlätta omställningen.
2min
Umbraco jämfört med andra CMS – G2-rapporten visar vad användarna säger
Att välja rätt CMS är ett viktigt beslut och att höra vad verkliga användare tycker kan göra valet enklare. G2, en ledande recensionsplattform för mjukvara, har samlat in över 750 recensioner av Umbraco och jämfört det med fem andra populära CMS. I den här rapporten får du insikter i vad som gör Umbraco till ett populärt val.
2min
Låt oss skapa magi tillsammans
Skicka ett meddelande så hör vi av oss