Stärk varumärkesidentiteten
Blogg
2 min
Idag lever vi i en digital värld där tekniken ibland kan vara ganska fyrkantig. Det är ett ständigt brus med många olika budskap i våra kanaler.
För avsändaren är det en utmaning att nå fram med sitt budskap och innehåll. Med en tydlig digital identitet som stärker företagets varumärke och ett konsekvent användande, kan man nå ut genom bruset och få en bättre effekt i de olika kanalerna.
Vad är digital varumärkesidentitet och varför är det viktigt?
Digital varumärkesidentitet är mer än bara en logotyp, det är sättet ett företag presenterar sig visuellt genom att enhetligt använda sig av de riktlinjer som tagits fram för varumärket. Vaumärkesidentiteten är en grundsten för hur ni önskar att varumärket ska uppfattas på marknaden.
Syftet är inte enbart att kunna kommunicera externt på ett enhetligt sätt, utan även hur man internt förvaltar varumärket. Genom att skapa ett tydligt förhållningssätt för organisationen skapas också en struktur för hur företagets identitet används visuellt.
Grafisk Profil
Med hjälp av en grafisk profil som grund skapar vi plattformen för den digitala identiteten. Det handlar om att sätta regler för hur de grafiska elementen ska används på ett konsekvent och tilltalande sätt, för att kunna ge ett starkare intryck och skapa igenkänning för varumärket. På så sätt skapar man förutsättningar för att skapa budskap som når ut genom bruset på ett effektivt och enhetligt sätt.
Vägen framåt
Tillsammans formar vi våra kunders digitala vaumärkesidentitet för att göra ett avtryck i den digitala världen. Vi dammar av gamla eller skapar nya grafiska profiler och manualer för ert företags identitet och personliga riktning att använda i era kanaler. Med tydliga riktlinjer för tonalitet, bildspråk och användning av logotyp, grafiska element, foto och rörligt material vill vi skapa en tydlig karaktär som visar ert företags kvalitet – med fokus på digitala kanaler.
Vill du ha hjälp med din varumärkesidentitet?
Kontakta oss!
Läs mer
Så skapar du en kundportal som dina kunder älskar
Att skapa en kundportal som tillgodoser kundernas behov till fullo kan vara en utmaning, men belöningarna i form av ökad kundnöjdhet och lojalitet är väl värda ansträngningen. Här är några råd för att designa och implementera en portal som dina kunder kommer att uppskatta och använda frekvent.
3min
Öka konverteringen med bra UX/UI-design
Det här är en guide för dig som svart på vitt vill veta varför du ska – eller inte ska fokusera på UX/UI-design vid utveckling av en ny digital lösning. Du får en mängd kunskaper om UX/UI-design och vad som krävs för att få dina användare att konvertera.
1min
Skapa formulär som får dina kunder att konvertera
Ska jag behöva tänka på designen av mina formulär också? Ja, så klart. Det är faktiskt oftast där dina kunder väljer att ta action, så se till att dina formulär håller hög UX/UI-standard.
5min