Toxic fortsätter agera för Jämlikhet
Nyhet
1 min
Digitalbyrån Toxic har under flera år arbetat aktivt för en jämlik och inkluderande kultur på företaget och en jämlik techbransch i stort. Nu kommer byrån med ytterligare ett initiativ där de bidrar till ett mer jämlikt samhälle.
Toxic anordnar en Instagram-tävling där man kan vinna posters skapade av tre av Toxics UX-designers och en webbutvecklare på temat Jämlikt. För att vara med att tävla krävs det att man skänker en valfri summa pengar till Regnbågsfonden. Summan som samlas in dubblas av Toxic* och pengarna går oavkortat till Regnbågsfonden. Insamlingen pågår under juni månad.
– Som Jämlikhetsansvarig på Toxic är jag stolt över att se att medarbetare kommer med idéer som dessa. Det visar på att vi har lyckats forma en inkluderande kultur där såväl ledning som medarbetare förstår vikten av att jobba för ett jämlikt och inkluderande samhälle, säger Ida Boman, Jämlikhetsansvarig på Toxic.
Förra året arrangerade byrån en auktion där 15 posters auktionerades ut. Över 7000 kr samlades in. Även då skänktes den insamlade summan till Regnbågsfonden. Årets projekt har efter feedback omformats för att fler ska kunna vara med – utan att ekonomi ska vara ett hinder – och har även fått en tydligare koppling till företagets jämlikhetsarbete.
– Genom det här upplägget har alla människor möjlighet att bidra med det man kan och många bäckar små ger stora möjligheter i det långa loppet, säger Linnéa Johnsson, initiativtagare till projektet och designer av två posters.
Du hittar fullständiga tävlingsregler och alla posters du kan vinna på vår Instagram.
*Toxic dubblerar summan upp till 15.000 kr
Läs mer
Toxic tar nästa steg för ökad kundnöjdhet – stärker organisationen med Customer Success Manager
Den digitala byrån Toxic tillsätter Jessica Holmberg Ludvigsson som Customer Success Manager för att stärka kundupplevelsen och bygga långsiktiga relationer. Jessica kommer ansvara för att skapa en närmare dialog med kunderna och se till att deras feedback blir en central del av företagets utveckling.
2min
Spårbarhet och digitala produktpass – Ekodesignförordningens påverkan på små och medelstora företag
Digitala produktpass (DPP) är på väg att bli en ny standard inom EU, med målet att förbättra hållbarheten hos produkter och öka transparensen i värdekedjan. För små och medelstora företag innebär detta både utmaningar och möjligheter. Här går vi igenom vad digitala produktpass innebär, hur de påverkar företag och hur lösningar som PIM-system kan underlätta omställningen.
2min
Umbraco jämfört med andra CMS – G2-rapporten visar vad användarna säger
Att välja rätt CMS är ett viktigt beslut och att höra vad verkliga användare tycker kan göra valet enklare. G2, en ledande recensionsplattform för mjukvara, har samlat in över 750 recensioner av Umbraco och jämfört det med fem andra populära CMS. I den här rapporten får du insikter i vad som gör Umbraco till ett populärt val.
2min