Toxic förvaltar Svensk Innebandy
Nyhet
1 min
Ett nytt samarbete tar tagits fram tillsammans med Svensk Innebandy, där Toxic får vara med och förvalta samt utveckla deras nya webbsida.
Nu har det bubblat lite extra i oss ett tag, vi har nämligen en nyhet som vi längtat efter att berätta!
Vi är officiell partner tillsammans med Svensk Innebandy. Det innebär att vi kommer att hjälpa dem att lansera en helt ny webb under 2022 med Umbraco 9, där vi har valt att fokusera på "mobile-first". Mer om den färdiga webben en annan gång.
I dag förvaltar vi Svensk innebandys befintliga webb och vi är självklart väldigt glada över det fortsatta samarbetet. Glädjen i att vara en del av sporten samtidigt som vi får göra det vi på Toxic är riktigt vassa på - utveckla och förvalta webbsidor.
Varför valde ni Toxic?
- Toxic är experter inom sitt område och vi är väldigt glada över att få arbeta med dem. De jobbar för att deras digitala lösningar ska vara enkla och tillgängliga, vilket går i linje med hur vi vill att innebandy ska vara. Därför känns det bra att vi tillsammans jobbar för att sporten digitalt ska bli lättare att nå för fler, säger Anki Kjellberg, försäljnings- och partneransvarig på Svensk Innebandy.
Om Svensk Innebandy
Svensk Innebandys syfte är att erbjuda en enkel, rolig sport som alla kan utöva hela livet. Som bidrar till ökad fysisk aktivitet och rörelserikedom och tar en aktiv roll i att bygga det svenska samhället. Visionen med Svensk Innebandy är också att bli en folksport som tilltalar många, är öppen för alla, är enkel och rolig för de som vill utöva sporten.
Läs mer om samarbetet på Svensk Innebandy.
Läs mer
90 sajter i samma Umbraco-lösning för K.W. Bruun
K.W. Bruun som är generalagent för Opel var i behov av att utveckla en digital lösning som möjliggör administrering av 90 sajter i samma lösning. Resultatet blev en tekniskt komplex uppsättning i Umbraco som erbjuder flexibilitet för respektive återförsäljare och effektivisering för samtliga redaktörer.
1min
Umbraco Platinum Partner – vad innebär det? Kalle Ekstrand, CTO på Toxic berättar.
Toxic gick i våras ut med att de blir först i Norden att inneha partnerskapet. Frågan vi alla ställer oss är; vad innebär det egentligen och vad får du som kund för fördelar hos en Platinum Partner? Väntan är över! Kalle Ekstrand, CTO på Toxic ger svaren.
2min
7 saker att tänka på när du bygger ny webb
Kanske börjar det bli dags att bygga ny webb och bli av med den gamla, långsamma, ostrukturerade webben till förmån för en ny, tillgänglighetsanpassad webb med användaren i fokus. Då ger vi dig 7 tips att ha med dig när du inleder projekt ”ny webbplats”.
2min