Toxic inleder nytt e-handelsprojekt med Varsego
Nyhet
2 min
Toxic ingår i ett nytt samarbetsavtal med den svenska försäljnings- och distributionsorganisationen Varsego Sverige.
Toxic har under maj inlett ett nytt samarbete med den svenska lokalgrossisten Varsego som erbjuder impulsstarka varor till kunder inom Servicehandel, Horeca och Food Service. Deras huvudkontor är baserat i Stockholm och deras 28 lokalkontor finns utspridda över hela Sverige. Uppdraget innefattar implementering av en större PIM- och e-handelslösning. ”Vi är stolta över att ha inlett ett samarbete med Varsego och att tillsammans få vara med och digitalisera deras affär, säger Oscar Salomonsson, Digital affärsutvecklare på Toxic.
Varsego vill satsa på sin digitala affär och på sätt öka värden för deras kunder och samtidigt effektivisera interna arbetsflöden. Genom att automatisera och rationalisera flöden kopplat till deras webbplats och e-handel ska vi skapa en mer sömlös och framtidssäker plattform att stå på.
"Varsego Sverige AB jobbar mot höga mål och växer på marknaden. Som ett steg mot att möta våra höga mål men också för att ytterligare förenkla och förbättra våra kunders upplevelse hos Varsego såg vi det som nödvändigt att ta ytterligare ett steg i vår digitala resa. För att göra just det kom vi i kontakt med Toxic som med sin nyfikenhet, problemlösning och expertis inom området kändes helt rätt att tillsammans med oss genomföra denna resa.
Redan från början sattes ribban högt, och i den inledande fasen har vi genom en förstudie fått en bra och överskådlig överblick på de möjligheter vi har framför oss. Vi känner oss mycket trygga med Toxic som leverantör i detta samarbete och ser fram emot resan som kommer att ta Varsego till en ny digital nivå, säger Joacim Bergström, sälj- och marknadskoordinator på Varsego."
Varsego har ett behov av ett mer lätthanterligt system att arbeta i, som stödjer produkthantering och funktioner för att berika produkter, samt kunna exportera produkter och filer till andra system. Valet av plattform föll därför på Litium, eftersom att det är ett användarvänligt system som kan kombinera digital marknadsföring försäljning och produkthantering (PIM) och E-handel (commerce) i en och samma plattform. De vill också kunna jobba med riktade kampanjer och kundunika priser för att öka försäljningen i e-handeln. Toxic står som helhetsleverantör för affärsutveckling, projektledning, koncept/design och utveckling.
Nyfiken på vad vi kan göra för dig? Hör av dig till Oscar Salomonsson, affärsutvecklare på Toxic, oscar@toxic.se eller 070-539 71 09.
Läs mer
Toxic tar nästa steg för ökad kundnöjdhet – stärker organisationen med Customer Success Manager
Den digitala byrån Toxic tillsätter Jessica Holmberg Ludvigsson som Customer Success Manager för att stärka kundupplevelsen och bygga långsiktiga relationer. Jessica kommer ansvara för att skapa en närmare dialog med kunderna och se till att deras feedback blir en central del av företagets utveckling.
2min
Spårbarhet och digitala produktpass – Ekodesignförordningens påverkan på små och medelstora företag
Digitala produktpass (DPP) är på väg att bli en ny standard inom EU, med målet att förbättra hållbarheten hos produkter och öka transparensen i värdekedjan. För små och medelstora företag innebär detta både utmaningar och möjligheter. Här går vi igenom vad digitala produktpass innebär, hur de påverkar företag och hur lösningar som PIM-system kan underlätta omställningen.
2min
Umbraco jämfört med andra CMS – G2-rapporten visar vad användarna säger
Att välja rätt CMS är ett viktigt beslut och att höra vad verkliga användare tycker kan göra valet enklare. G2, en ledande recensionsplattform för mjukvara, har samlat in över 750 recensioner av Umbraco och jämfört det med fem andra populära CMS. I den här rapporten får du insikter i vad som gör Umbraco till ett populärt val.
2min