Toxic inleder samarbete med Svegro – Sveriges största ekologiska inomhusodlare av sallat
Nyhet
2 min
Toxic adderar med stolthet ännu en grön kund till listan över nya samarbeten. Svegro är ett visionärt, familjeägt bolag med stort hållbarhetsfokus som har gett den digitala byrån Toxic i uppdrag att utveckla en ny webb i Umbraco. Fokus ligger på att ta fram ny design & nytt UX-koncept samt att skapa en inspirerande och lättnavigerad webb för slutkonsumenten.
Om Svegro
Svegro tillgängliggör svensk färskt grönt, så som örter och sallat, av hög kvalitet för sina kunder – varje dag, året om. Företaget har storskalig och hållbar inomhusodling där de ständigt strävar efter att utveckla teknik, kategorier och gröna smaker som tilltalar medvetna matlagare i Sverige. Växthus och huvudkontor finns på Färingsö utanför Stockholm.
– Vår vision är att vara med och skapa ett Sverige som är helt självförsörjande på färskt grönt, året om. Med Svegros 60 år av erfarenhet inom odling har vi gedigen kunskap och inspiration vi vill dela med oss av. Toxics lyhörda, kreativa och visionära team är den perfekta partnern när vi skapar vår framtida webb, säger Caroline Wetterstrand, Försäljnings- och Marknadschef på Svegro.
Om uppdraget
Uppdraget innefattar framtagning av en komplett ny webb i Umbraco. Fokus ligger på UX/UI-design för att reflektera den nya varumärkesidentitet som Svegro nyligen tog fram samt att skapa en konverteringsfokuserad webb som tilltalar Svegros prioriterade målgrupper.
– Vi har kickat igång samarbetet med Svegro och vi ser redan att matchningen är som handen i handsken. Med vår erfarenhet av webbutveckling för exempelvis Stiftelsen Lantbruksforskning och Lantbrukarnas Riksförbund som finns inom samma kundsegment och Svegros höga ambitioner ser vi inte att det här kan bli annat än succé, säger Oscar Salomonsson, Affärsutvecklare och Business Area Manager på Toxic.
Läs mer om Umbraco här.
Läs mer om UX/UI-design här.
Läs mer
Toxic tar nästa steg för ökad kundnöjdhet – stärker organisationen med Customer Success Manager
Den digitala byrån Toxic tillsätter Jessica Holmberg Ludvigsson som Customer Success Manager för att stärka kundupplevelsen och bygga långsiktiga relationer. Jessica kommer ansvara för att skapa en närmare dialog med kunderna och se till att deras feedback blir en central del av företagets utveckling.
2min
Spårbarhet och digitala produktpass – Ekodesignförordningens påverkan på små och medelstora företag
Digitala produktpass (DPP) är på väg att bli en ny standard inom EU, med målet att förbättra hållbarheten hos produkter och öka transparensen i värdekedjan. För små och medelstora företag innebär detta både utmaningar och möjligheter. Här går vi igenom vad digitala produktpass innebär, hur de påverkar företag och hur lösningar som PIM-system kan underlätta omställningen.
2min
Umbraco jämfört med andra CMS – G2-rapporten visar vad användarna säger
Att välja rätt CMS är ett viktigt beslut och att höra vad verkliga användare tycker kan göra valet enklare. G2, en ledande recensionsplattform för mjukvara, har samlat in över 750 recensioner av Umbraco och jämfört det med fem andra populära CMS. I den här rapporten får du insikter i vad som gör Umbraco till ett populärt val.
2min