Toxic vinner Sitevision-upphandling för Destination Jönköping
Nyhet
2 min
Nu står det klart att den digitala byrån Toxic står som vinnare av upphandlingen och får därmed i uppgift att bygga fyra nya webbplatser till Destination Jönköping AB. Webbplatserna byggs i Sitevision med stort fokus på tillgänglighetsanpassning.
Fyra webbplatser i Sitevision
Destination Jönköping verkar med syftet att utveckla besöksnäringen i Jönköpings kommun och har under flera år arbetat med att digitalisera och utveckla sina digitala lösningar så att potentiella Jönköpingsbesökare har bästa möjliga förutsättningar att hitta vad de söker i området. Ett av de senaste digitaliseringsprojekten innefattar omarbetning och framtagning av fyra webbplatser; jkpg.com, destinationjonkoping.se, jonkopingsteater.se och en helt ny webbplats i samarbete med Elmia AB. Webbplatserna byggs i Sitevision med stor fokus på tillgänglighetsanpassning. Ett av kraven i upphandlingen var att företaget skulle ha ett utarbetat jämlikhetsarbete.
– Vi är väldigt glada för förtroende att få bygga deras nya webbplatser och extra mycket värmer det att Destination Jönköping lägger stor vikt vid att samarbetspartners ska ha ett strukturerat jämlikhetsarbete, något som vi på Toxic brinner extra mycket för säger Mattias Lyck, affärsutvecklare på Toxic Interactive Solutions.
Toxic bygger interaktiv karta för att öka besöksnäringen.
Tidigare under våren fick Toxic i uppdrag att skräddarsy och utveckla en interaktiv karta som ger intressenter en unik möjlighet att digitalt undersöka olika besöksmål i Jönköpings län. Besökaren kan undersöka utbudet, exempelvis butiker, upplevelser och sevärdheter för att således skapa sig en uppfattning om utbudet och bli lockad att besöka den geografiska platsen Jönköpings kommun. Kartan byggs i React och en Beta-version är lanserad samtidigt som nuvarande lösning utvecklas löpande. Här kan du se kartan.
- Vi ser fram emot att säkerställa en bra förvaltning för våra webbplatser tillsammans med Toxic. Projektet sker även i samverkan med Jönköpings kommun som står för infrastrukturen kring webbplatserna och även med Elmia AB som är samarbetspart i verksamheten kring en av webbplatserna. Arbetet ger många fördelar för oss där slutmålet är att förbättra upplevelsen för våra webbplatsbesökare. Med den nya lösningen får vi helt andra möjligheter att leva upp till deras behov och krav, säger Camilla Hallgren, digital strateg och projektledare för utvecklingsarbetet på Destination Jönköping.
Läs mer om Sitevision här.
Vill du komma i kontakt med oss?
Klicka här
Läs mer
Toxic tar nästa steg för ökad kundnöjdhet – stärker organisationen med Customer Success Manager
Den digitala byrån Toxic tillsätter Jessica Holmberg Ludvigsson som Customer Success Manager för att stärka kundupplevelsen och bygga långsiktiga relationer. Jessica kommer ansvara för att skapa en närmare dialog med kunderna och se till att deras feedback blir en central del av företagets utveckling.
2min
Spårbarhet och digitala produktpass – Ekodesignförordningens påverkan på små och medelstora företag
Digitala produktpass (DPP) är på väg att bli en ny standard inom EU, med målet att förbättra hållbarheten hos produkter och öka transparensen i värdekedjan. För små och medelstora företag innebär detta både utmaningar och möjligheter. Här går vi igenom vad digitala produktpass innebär, hur de påverkar företag och hur lösningar som PIM-system kan underlätta omställningen.
2min
Umbraco jämfört med andra CMS – G2-rapporten visar vad användarna säger
Att välja rätt CMS är ett viktigt beslut och att höra vad verkliga användare tycker kan göra valet enklare. G2, en ledande recensionsplattform för mjukvara, har samlat in över 750 recensioner av Umbraco och jämfört det med fem andra populära CMS. I den här rapporten får du insikter i vad som gör Umbraco till ett populärt val.
2min
Låt oss skapa magi tillsammans!
Skicka ett meddelande så återkommer vi så snart vi kan.