Toxic summerar 2022 – konstaterar att det var ett framgångsrikt år
Nyhet
3 min
2022 har varit ett riktigt bra år för Toxic. Låt mig berätta vad som hänt.
Toxic-rekord i tillväxt 📈
Under 2022 har vi gjort en rejäl tillväxt. 2021 hade vi lyckan att anställa 22 digitala stjärnor som bidragit till vår tillväxtresa. I år har vi glädjen att dela med oss av att vi anställt ytterligare 30 nya stjärnkollegor till Toxic! Ett riktigt gott tecken på att Toxic växer så det knakar.
Toxic avslutar året med en tillväxt på +24% i omsättning och +300kvm i kontorsyta med sprillans nya konferensrum och flera nya kontorsplatser som förväntas vara klara i början av 2023. Något som många av oss på Toxic verkligen ser fram emot nu när vi växer!
Ökat fokus på datadriven marknadsföring 🧑💻
2020 tog vi ett beslut om att satsa på digital marknadsföring som tjänst. Under 2022 har vi utvecklat erbjudandet vidare för att ännu bättre svara upp på våra kunders utvecklade behov. Growth marketing är en snabbare och mer målinriktad strategi än traditionell digital marknadsföring. Det är ett datadrivet arbetssätt som fokuserar på att testa olika metoder och snabbt göra justeringar baserat på data och resultat, vilket ger betydande ökningar av webbtrafik, leads, användare och digital försäljning.
Vill du veta mer om hur vi jobbar growth marketing? Klicka här.
Två kickoffs och ett hackathon! 🧳
Efter två kickoffs är vi rikare på glädje, gemenskap och framför allt motivation! Årets första kickoff ägde rum på Bauergården i våras där Toxicaner slöt upp från våra olika kontor. Efter en äventyrlig vistelse i Bauergården var det dags att blicka mot hösten då vi tog oss till ett riktigt varmt Zadar, Kroatien. Där tillbringade vi fyra dagar på konferens med intressanta ämnen, femkamp och andra festligheter.
Efter två resor var det dags att ta en intern resa. En riktigt innovativ resa. En resa på 24 timmar där vi befann oss på kontoret i Jönköping och hittade lösningar på sju stora problem. En intensiv tidsram med fokus på innovation. Ett riktigt roligt projekt som vi hoppas sker igen nästa år!
Se vårt inlägg om hackathon där vi berättar mer. Klicka här.
Toxic till Umbraco Codegarden 🇩🇰
I början av sommaren åkte tio Toxicaner på en exkursion söderut mot Odense, Danmark för att gå på Umbraco Codegarden. Där fick vi chansen att mingla runt och samla ny kunskap, men också tävla i två grenar där vi var nominerade för att kamma hem priser. Priserna var Årets Cloud Solutions och Education Center. Ingen vinst detta år, men en riktig morot som motiverar till vinst nästa gång – topp 3 i båda kategorierna är ju inte dåligt!
Toxic bidrar 💚
Ett av våra värdeord är ”gemenskap”. Under 2022 har Toxic varit med och bidragit till förändring i samhället. Genom sponsringar till föreningar och organisationer, donationer till välgörenhet och mycket mer. Det är tillsammans vi är starka och kan göra skillnad. Vi ser fram emot att kunna vara med och förbättra i samhället ännu mer till nästa år.
Nu blickar vi mot 2023 🚀
Med det sagt, har det hänt mycket på Toxic under 2022.
Till nästa år, då siktar vi på att nå nästa nivå.
Man kan säga att vi lyckats göra mer än vad vi tidigare gjort.
Tack vare detta har året gått väldigt fort.
Allt från att öka omsättningen med 24% till att lägga 24 timmar fokus på innovation.
Ja, vi har till och med hjälpt till att bidra, med hjälp av en auktion.
Nu ser vi fram emot ännu fler roliga projekt och ett spännande 2023.
Vi tror att nästa år, blir ytterligare en succé.
Läs mer
Toxic tar nästa steg för ökad kundnöjdhet – stärker organisationen med Customer Success Manager
Den digitala byrån Toxic tillsätter Jessica Holmberg Ludvigsson som Customer Success Manager för att stärka kundupplevelsen och bygga långsiktiga relationer. Jessica kommer ansvara för att skapa en närmare dialog med kunderna och se till att deras feedback blir en central del av företagets utveckling.
2min
Spårbarhet och digitala produktpass – Ekodesignförordningens påverkan på små och medelstora företag
Digitala produktpass (DPP) är på väg att bli en ny standard inom EU, med målet att förbättra hållbarheten hos produkter och öka transparensen i värdekedjan. För små och medelstora företag innebär detta både utmaningar och möjligheter. Här går vi igenom vad digitala produktpass innebär, hur de påverkar företag och hur lösningar som PIM-system kan underlätta omställningen.
2min
Umbraco jämfört med andra CMS – G2-rapporten visar vad användarna säger
Att välja rätt CMS är ett viktigt beslut och att höra vad verkliga användare tycker kan göra valet enklare. G2, en ledande recensionsplattform för mjukvara, har samlat in över 750 recensioner av Umbraco och jämfört det med fem andra populära CMS. I den här rapporten får du insikter i vad som gör Umbraco till ett populärt val.
2min