Toxics nya COO leder förändringsarbetet med fokus på hållbarhet och inkludering
Nyhet
2 min
2022 års tillväxtökning på 30% och över 30 nyanställningar för webb- och e-handelsbyrån Toxic Interactive Solutions innebär ett större behov av styrning, ledning och struktur för att bygga ett hållbart bolag med välmående medarbetare. Ett uppdrag som Toxics nyligen tillsatta COO, Jennie Campbell-Webster tagit sig an.
Att satsa på medarbetarna och skapa en inkluderande miljö med möjlighet till personlig utveckling är avgörande för att klassas som en attraktiv arbetsgivare idag. Sedan hösten har Jennie Campbell-Webster, COO på Toxic, drivit förändringsarbetet på Toxic och är nu med och sätter processer som skapar mer effektivitet och kvalitet både internt och i leveranser till kund.
– Idag räcker det inte att prata om att vara en inkluderande arbetsplats. Du måste aktivt förändra och skapa förutsättningar för hela organisationen. När vi nu är ett större bolag behöver vi se till helheten på ett mer strukturerat sätt, säger Jennie Campbell-Webster, COO på Toxic.
Techbranschen är fortsatt ojämställd. Allbrightrapporten för 2022 visar att tillväxten av chefskvinnor hos börsbolag stod still under 2022. Den visar också att nästintill varannan ung vuxen har upplevt diskriminering på arbetsmarknaden, ofta på grund av kön, ålder eller etnicitet. Många andra länder går framåt i utvecklingen medan svenskt näringsliv backar.
– En av de viktigaste anledningarna till att jag antog uppdraget på Toxic var det faktum att mina och Toxics värderingar linjerar helt med varandra. Jämlikhet anser jag är en rättighet. Det vinner alla på i längden. Det räcker inte bara med mångfald utan vi måste aktivt jobba med inkluderingen i alla led. Det skapar bättre och fler innovationer, kunskap för att förstå våra kunders behov, ökar lönsamheten och förbättrar arbetsmiljön på arbetsplatsen för alla medarbetare. Toxic går i bräschen för hela techbranschen och det är jag stolt över att vara en del av, säger Jennie Campbell-Webster, COO på Toxic.
Om Toxic
Toxic är en digital partner som erbjuder tjänster inom e-handel, webbutveckling och digital marknadsföring för att hjälpa företag att nå digital framgång. Företaget har över 25 års erfarenhet i branschen med huvudkontor i Jönköping.
Läs mer
Toxic tar nästa steg för ökad kundnöjdhet – stärker organisationen med Customer Success Manager
Den digitala byrån Toxic tillsätter Jessica Holmberg Ludvigsson som Customer Success Manager för att stärka kundupplevelsen och bygga långsiktiga relationer. Jessica kommer ansvara för att skapa en närmare dialog med kunderna och se till att deras feedback blir en central del av företagets utveckling.
2min
Spårbarhet och digitala produktpass – Ekodesignförordningens påverkan på små och medelstora företag
Digitala produktpass (DPP) är på väg att bli en ny standard inom EU, med målet att förbättra hållbarheten hos produkter och öka transparensen i värdekedjan. För små och medelstora företag innebär detta både utmaningar och möjligheter. Här går vi igenom vad digitala produktpass innebär, hur de påverkar företag och hur lösningar som PIM-system kan underlätta omställningen.
2min
Umbraco jämfört med andra CMS – G2-rapporten visar vad användarna säger
Att välja rätt CMS är ett viktigt beslut och att höra vad verkliga användare tycker kan göra valet enklare. G2, en ledande recensionsplattform för mjukvara, har samlat in över 750 recensioner av Umbraco och jämfört det med fem andra populära CMS. I den här rapporten får du insikter i vad som gör Umbraco till ett populärt val.
2min