Omfattande produktwebb med integrationer i fokus
Nyhet
2 min
Toxic har tagit fram en omfattande produktwebb för GARO med fokus på integrationer, ny design och målgruppsanpassning.
Nyligen lanserades garo.se, en lösning som webb- och e-handelsbyrån Toxic ligger bakom. GARO, som tillverkar smarta och innovativa elprodukter för elinstallationsmarknaden, var i behov av en ny sajt för att ta nästa steg på sin digitala resa och kunna erbjuda båda sina målgrupper; privatkonsumenten och elinstallatören en modern digital upplevelse. Valet föll på Litium där integrationer mot DAM-, PIM-, och affärssystem har gjorts för att automatisera så många flöden som möjligt.
Målet har varit att skapa en webbplats som kommunicerar vårt varumärke på ett tydligt och konsekvent sätt. Det har varit viktigt att få till en stilren design med en struktur som är anpassad för våra målgrupper. GARO har under det senaste året valt att satsa stort på digitalisering och denna lansering är definitivt ett bevis på det, säger Cathrine Andersson, Marketing Manager på GARO.
Nya garo.se vänder sig till privatkonsumenter, exempelvis villaägare, bostadsrättsföreningar, camping och marinor medan garo.se/proffs riktar sig till installatörer. Slutanvändaren kan via webben ladda hem produktinformation, manualer och instruktioner samt hitta sina lokala återförsäljare. Ta del av hela kundcaset här!
Det finns en viss utmaning i att bygga en så här pass omfattande produktwebb där vi ska prata med både DAM- och affärssystem men när vi nu kollar på slutprodukten så har teamet tillsammans med GARO verkligen lyckats på ett väldigt bra sätt, säger Kalle Ekstrand, CTO på Toxic.
Uppdraget har innefattat UI/UX-design, teknisk rådgivning och webbutveckling. Plattformen som valdes för webblösningen blev Litium, valet gällande DAM-system föll på MediaFlow och affärssystemet som används är Microsoft Dynamics AX. Samarbetet mellan GARO och Toxic fortsätter med fokus på att migrera E-mobility i den nya lösningen samt fortsätta vidareutveckla den nyligen lanserade webblösningen.
Tidigare uppdrag
Toxic har tidigare utvecklat två appar för GARO; G-Box och GARO Elcentraler samt tagit fram en webb för deras erbjudande kring laddstolpar, som kallas E-mobility. Vidare har Toxic även ökat GARO:s digitala närvaro genom stöttning med digital marknadsföring, bland annat SEO och Google Ads.
Behöver ditt företag hjälp med en ny webblösning? Hör av dig!
Läs mer
Tre styrkor med Litium 8 - applicerade i Multerals B2B-lösning
Vi har identifierat ett gäng styrkor i Litiums e-handelsplattform som Multeral drar nytta av i sin e-handelslösning för B2B som vi inte vill behålla för oss själva. Så här kommer dom. Från oss till er.
2min
Utmaningar och lösningar inom B2B e-handel
Den digitala transformationen fortsätter i snabb utvecklingstakt att omforma affärsvärlden. Detta innebär att B2B-företag står inför unika utmaningar inom e-handel. Att förstå och övervinna dessa utmaningar är avgörande för att kunna dra nytta av de möjligheter som digital försäljning erbjuder. I det här blogginlägget sätter vi ljuset på några utmaningar och lösningar för dig som verkar inom B2B e-handel.
2min
3 anledningar till att du som B2B e-handlare bör investera i ett PIM-system
Har du inget PIM-system till din e-handel är det hög tid att investera i ett. I det här inlägget presenterar vi tre anledningar till varför ett PIM-system stärker din affär.
2min
Vill du veta mer om e-handel och PIM?
Skicka ett meddelande här så hör vi av oss så snart vi kan.