
Digital analys
Vi baserar våra beslut på data. Då vet vi att rätt beslut fattas och att du inte slänger dina pengar i sjön. Data och ökad försäljning går hand i hand.

Analys av befintliga kanaler
Att jobba datadrivet innebär att vi baserar våra beslut på data. Därför börjar arbetet nästan alltid med en audit – en nulägesanalys, där vi går igenom era befintliga data. Ofta innebär det att vi behöver analysera flera, om inte alla, era digitala marknadsföringskanaler. Vi analyserar data från er webbplats, era annonseringskonton, sociala medier och så vidare.

Vi hjälper er
Ibland kan vi även behöva komplettera med annan data, som kunddata från affärssystem och CRM-system eller med marknads- och kundundersökningar. Finns det ingen eller för lite förstahandsdata (egen data) är det är ingen fara. Då kan vi komplettera med andrahandsdata, alltså data från tredjepartsleverantör som hjälper oss på rätt väg framåt.
Vi brinner för smarta digitala lösningar
Vårt löfte är att förvandla er digitala potential till konkreta resultat som ger effekt i er verksamhet. Vi är experter på e-handel, webb, UX/UI-design, Growth Marketing och SEO. Vi bygger smart, digitalt och ser till att värde möter vision.
Tjänster och verktyg inom digital analys och dataoptimering
Vi har expertis inom | - |
Webbanalys | Ja |
SEO-analys | Ja |
CRO-analys | Ja |
Sociala medier-analys | Ja |
Målgruppsanalys | Ja |
Kundresa | Ja |
Användarbeteenden | Ja |
Google Analytics | Ja |
Google Tag Manager (GTM) | Ja |
Google Search Console | Ja |
Google Data Studio | Ja |
Konverteringsoptimering (CRO) | Ja |
Sökmotoroptimering (SEO) | Ja |
A/B-tester | Ja |
uMarketingSuite | Ja |
Google Optimize | Ja |

Stora digitaliseringsguiden för B2B
Det har under många år pratats om digitalisering och digital transformation och dess nytta. I den här guiden reder vi ut begreppen, sätter ljuset på några positiva effekter av digitalisering och vägleder dig som gläntar på digitaliseringsdörren.
1min

Affärsutveckla genom digitala verktyg och nå hållbar tillväxt inom B2B
Digitalisering är ett väl använt begrepp. Det är en etikett som ofta används för att beskriva den teknologiska omvandlingen som sker runt om i företagsvärlden.
3min

Ordlista Digital Marknadsföring
Här kommer en ordlista där vi förklarar några av de vanligaste begreppen och förkortningarna som är bra att ha koll på inom digital marknadsföring.
3min

Låt oss skapa magi tillsammans!
Skicka ett meddelande så hör jag av mig så snart som möjligt!

Isaberg Mountain Resort
Isaberg, en av Sveriges främsta destinationer för friluftsliv och skidåkning, har tillsammans med Toxic utvecklat en modern digital plattform för att stärka sin online-närvaro och optimera kundupplevelsen. Plattformen integrerar flera bokningssystem och anpassar innehållet utifrån säsong, vilket gör det enklare för gäster att hitta och boka aktiviteter. I detta case fokuserar vi på hur den nya lösningen har skapat en smidigare och mer sammanhållen upplevelse för Isabergs besökare året runt.

Multeral
Multeral har tillsammans med oss på Toxic genomfört ett omfattande projekt för att förenkla och effektivisera sina kunders inköpsprocesser. Resultatet är en digital plattform på Litium som kombinerar hög funktionalitet med en personligt anpassad kundupplevelse.

Essem Design
Fokus för lanseringen låg på en enkel användarupplevelse med känsla för design i alla led. E-handel är Essems flaggskepps-”butik” där produkthantering, varumärke och historian är lika viktig att lyfta fram.